بانک مرکزی روسیه به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا

بانک مرکزی روسیه به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، بانک مرکزی روسیه (CBR)، قصد دارد ارز دیجیتالی با پشتوانه‌ی طلا راه‌اندازی کرده تا بتواند در اینده‌ی نزدیک، از ان در پرداخت‌های برون مرزی خود استفاده کند. علاوه بر ان، این کشور قادر خواهد بود تا سیستم پولی استاندارد طلا را با این حرکت دوباره به اجرا […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

بانک مرکزی روسیه (CBR)، قصد دارد ارز دیجیتالی با پشتوانه‌ی طلا راه‌اندازی کرده تا بتواند در اینده‌ی نزدیک، از ان در پرداخت‌های برون مرزی خود استفاده کند. علاوه بر ان، این کشور قادر خواهد بود تا سیستم پولی استاندارد طلا را با این حرکت دوباره به اجرا دراورد.

به گزارش کریپتو گلوب، ولادمیر گوتنف (Vladimir Gutenev)، معاون اول کمیته دومای دولتی روسیه، ماه اگوست سال گذشته، پیشنهاد راه‌اندازی ارز دیجیتال با پشتیبانی طلا را مطرح کرده و از ان زمان تاکنون در این خصوص بحث شده است. الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رییس بانک مرکزی روسیه، اخیرا در مورد این پیشنهاد گفت:

البته که در خصوص پرداخت‌های دوطرفه، پیشنهاد راه‌اندازی ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا را مطرح خواهیم کرد اما از نظر من، توسعه‌ی پرداخت با ارزهای رایج ملی مهم‌تر است.

ارز دیجیتال پیشنهادی گوتنف احتمالاً با فلز گران بهایی از سوی بانک این کشور پشتیبانی خواهد شد زیرا وی معتقد است از انجایی که اکثر ارزهای دیجیتال پشتوانه‌ای ندارند، امن نیستند. اگر ارزش یک ارز دیجیتال به یک دارایی واقعی وابسته باشد، انگاه قیمت ان نسبتاً پایدار خواهد ماند.

بانک مرکزی روسیه به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی طلا

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رییس بانک مرکزی روسیه

نابیولینا افزود که بانک مرکزی روسیه، در اصل، با ورود ارزهای دیجیتال به سیستم پولی این کشور مخالف است زیرا به نظر نمی‌رسد که این ارزها بتوانند به عنوان جایگزین‌های پولی، کارکرد مناسبی از خود نشان دهند. وی افزود که با این حال، قانون‌گذاران احتمالاً به دنبال راه‌اندازی یک ارز دیجیتال باثبات خواهند بود زیرا پشتوانه‌ی این ارزها، دارایی واقعی بوده و ارز دیجیتال پیشنهادی گوتنف این شرایط را در بر دارد.

به گفته‌ی مقامات بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزهای خارجی و طلای این کشور به زودی به ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. طبق اظهارات این مقامات بانکی، روسیه قصد دارد تا با استفاده از این ذخایر، با بحران‌های اقتصادی مبارزه کند. علاوه بر ان، افزایش ذخایر طلا کمک می‌کند تا از میزان وابستگی اقتصاد این کشور به دلار کم شود.

ماه می، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که ذخایر طلای این کشور، حدود ۴۹۲ میلیارد دلار است. شورای جهانی طلا نیز ماه گذشته اعلام کرد که کشور روسیه، در سه ماهه‌ی اول سال، جزء چند خریدار اول طلا در دنیا بوده و به ذخایر خود، ۵۵.۳ تن از این فلز گران‌بها افزوده است.

لازم به ذکر است که ایران نیز اخیراً ارز دیجیتالی را به نام پیمان راه‌اندازی کرده که با طلا پشتیبانی می‌شود. این ارز دیجیتال بر اساس بلاک چین استلار بوده و در صرافی‌های بخصوصی معامله خواهد شد. چهار میزبان بانکی این ارز دیجیتال، بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن خواهند بود.