بانک مرکزی آمریکا به کارایی بیت کوین برای «ذخیره‌ی دارایی» اعتراف کرد

بانک مرکزی آمریکا به کارایی بیت کوین برای «ذخیره‌ی دارایی» اعتراف کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دیدگاه رئیس بانک فدرال رزرو دالاس نسبت به بیت کوین

روبرت کاپلن(Robert Kaplan)؛ رئیس بانک فدرال رزرو دالاس(Dallas Fed) با حضور در کنفرانس بیت کوین که توسط دانشکده‌ی تجارت میز(Mays Business School) دانشگاه ای.اند.ام تگزاس(Texas A&M University) برگزار شده بود، اظهار داشت که بیت کوین هم‌اکنون به ابزاری برای ذخیره‌ی دارایی‌ها تبدیل شده است اما هنوز آمادگی عملکرد گسترده به عنوان «ابزار مبادلات» را ندارد.

کاپلن سابقه‌ی فعالیت در بانک گلدمن ساکس، دانشکده‌ی تجارت دانشگاه هاروارد(Harvard) و عضویت در کمیته‌ی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا را در کارنامه‌ی خود دارد. وی در رابطه با بیت کوین اظهار داشت:

هم‌اکنون عملکرد بیت کوین به عنوان ابزار ذخیره‌ی ارزش دارایی‌ها به وضوح مشخص است. بیت کوین به وضوح ارزش بالایی از دارایی‌ها را منتقل می‌کند و این موضوع می‌توان مانع عملکرد آن به عنوان «ابزار واسط معاملات» و یا گسترش پذیرش آن شود. اما ممکن است این شرایط در آینده تغییر کند. Robert Kaplan

ارزش بیت کوین در برابر دلار آمریکا در طول یک‌سال گذشته به شدت افزایش یافته است و بزرگترین رمزارز بازار هم‌اکنون بازار 1/14 تریلیون دلاری را در اختیار دارد. در همین زمان تعداد زیادی از شرکت‌ها و موسسات همانند تسلا، مایکرواستراتژی، اسکوئر و غیره بخشی از پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را به بیت کوین اختصاص داده‌اند.

رئیس بانک فدرال رزرو دالاس افزود:

نه‌تنها بیت کوین بلکه فناوری بلاکچین و سایر فناوری‌های مرتبط با این حوزه نوآورانه هستند. Robert Kaplan

اقتصاد آمریکا در شرایط خطرناکی قرار دارد

کاپلن معتقد است که اقتصاد آمریکا همچنان در شرایط خطرناکی قرار دارد و تورم گسترده در سال جاری میلادی را به عنوان نشانه‌ای برای عدم تعادل در میان عرضه و تقاضا ارزیابی کرد.

وی در رابطه با ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین(CBDC) اظهار داشت که نتیجه‌ی آزمایش ارز دیجیتالی چین به ارز پایه‌ی این دارایی(یوان) بستگی دارد. ممکن است چین رمزارز ملی خود را برای کنترل جریان پولی مورد استفاده قرار دهد. بر اساس اظهارات وی ارزش دلار دیجیتالی نیز از دلار واقعی نشات می‌گیرد اما ارزش بیت کوین به عنوان روش ذخیره‌ی دارایی به دارایی پایه بستگی ندارد.

در حالی که هنوز برخی از منتقدان نسبت به کارایی بیت کوین تردید دارند شبکه‌ی بیت کوین به‌طور بسیار پایدارتری نسبت به شبکه‌های بانکی تراکنش‌ها را پردازش می‌کند. همچنین در حالی که سیاست بانک مرکزی آمریکا به‌طور پیوسته تغییر می‌کند شبکه‌ی بیت کوین از استراتژی ثابت و شفافی برخوردار است.

نظر شما نسبت به اظهارات رئیس بانک فدرال رزرو دالاس چیست؟ آیا بانک مرکزی آمریکا به‌طور رسمی بیت کوین را به عنوان روش ذخیره‌ی دارایی‌ها خواهد پذیرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران