بانک‌ها به گره‌های یک شبکه‌ی بلاکچینی تبدیل خواهند شد

بانک‌ها به گره‌های یک شبکه‌ی بلاکچینی تبدیل خواهند شد
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

برایان بروکس که در گذشته به عنوان مدیر ارشد حقوقی صرافی کوین‌بیس فعالیت کرده است، در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که بانک‌ها در آینده مستقیماً به شبکه‌های بلاکچین متصل خواهند شد، این موسسات مالی یک شبکه‌ی پرداخت را ایجاد خواهند کرد که در آن خود نقش گره‌های شبکه را بر عهده خواهند گرفت.

تمرکززدایی فعالیت سیستم بانکی را متحول خواهد ساخت

سرپرست آژانس کنترل ارز آمریکا اظهار داشت که ممکن است نقش بانک‌ها به عنوان واسطه‌ی مالی تغییر کند. وی افزود که در راستای افزایش کارایی و یا ارائه‌ی خدمات پولی همانند سپرده‌گذاری و یا ارائه‌ی وام مردم به موسسات مالی متمرکز نیاز نخواهند داشت.

وی افزود: «آیا کسی حاظر است ۱۰ هزار دلار دریافت کرده و در مقابل سود ۵ درصدی را به من پرداخت کند؟ اما الگوریتم قادر است فردی که چنین شرایطی را قبول می‌کند، به شما معرفی کند.» وی در واکنش به گسترش فعالیت مردم در سیستم‌های اقتصادی متمرکز(DeFi) اظهار داشت:

هم‌اکنون فعالیت بانک‌ها به صورت واسطه‌ی مالی بی‌فایده است، زیرا فن‌آوری(بلاکچین) جایگزین عملکرد بانک‌ها به عنوان واسط مالی خواهد شد. Brian Brooks

بانک‌ها از بین نخواهند رفت

با این وجود، سرپرست آژانس کنترل ارز آمریکا معتقد است که ناقوس مرگ بانک‌ها هنوز به صدا در نیامده است و این سازمان‌های مالی همچنان قادر به ارائه‌ی خدمات امانتداری، مشاوره و نگه‌داری از دارایی‌های فیزیکی خواهند بود. بروکس اظهار داشت:

من فکر می‌کنم که بانک‌ها در آینده نیز نقش مهمی را بر عهده خواهند داشت. اما نقش بانک‌ها دچار تحول خواهد شد و به جای فعالیت به عنوان واسطه‌ی دریافت و پرداخت دلار، خدمات با کیفیت‌تری را ارائه خواهند کرد. Brian Brooks

در حالی که صرافی‌ها هم‌اکنون پل واسط در میان جهان رمزارزها و ارزهای فیات محسوب می‌شوند، احتمالاً هم‌اکنون شاهد آینده‌ای هستیم که بروکس ترسیم کرده است.

بر اساس گزارش کوینیت، دفتر کنترل ارز وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیراً مجوز ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها را برای بانک‌های آمریکایی صادر کرده است

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر سرپرست آژانس کنترل ارز آمریکا چیست؟ آیا بانک‌ها در آینده متحول خواهند شد و سیستم‌های متمرکز بانکی درآینده به گره‌های شبکه‌ی غیرمتمرکز بانکی تبدیل خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.