بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال پای کار باشند

به گزارش سیگنال به نقل از مهر،

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک مدیران دستگاه‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه با اشاره به اینکه با هدف همفکری و هم افزایی برای حل برخی از مشکلات اقتصادی و تامین منابع مالی برای پروژه‌های عمرانی استان این جلسه برگزار شد، اظهار کرد: عمده مباحث مطروحه مربوط به تشریح آخرین وضعیت قانون بودجه، حذف ارز ترجیحی و سیاست‌های جبرانی دولت در این خصوص، ظرفیت ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای مشارکت بانک‌ها در پروژه‌های عمرانی بود که هم اکنون دراستان چندین بانک در پروژه‌هایی نظیر سد کوثر، پایاب سد خداآفرین، چهاربانده شدن سرچم و کلور درام در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مباحث مربوط به تسهیلات تکلیفی نظیر تبصره 18 قانون بودجه که حدود 32 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در نظر گرفته شده و اخیراً به استان‌ها ابلاغ شده است تا همکاری لازم با متقاضیان و بخصوص جوانان صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لزوم مشارکت بانک‌های خصوصی و توجه آنها به مسؤولیت اجتماعی نیز از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود که سعی خواهیم کرد بانک‌های خصوصی را نیز مکلف به اعطای تسهیلات ارزان به امر اشتغال و ازدواج جوانان ونیز حمایت از تولید کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه ضریب نفوذ بیمه‌ها در استان 4/2 درصد است که نسبت به میانگین کشوری آمار قابل قبولی نیست و لازم است شرکت‌های فعال با شیوه‌ها و راهکارهای مناسب جذب مشتری و حمایت ویژه از آنها بتوانند جایگاه خود را ارتقا بخشند.

نظری تاکید کرد: بر اساس قانون بودجه سال 1401، از محل سود بیمه‌های شخص ثالث، شرکت‌های بیمه مکلف هستند تا در راستای کمک به ادارات کل راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر کشور بودجه 6 هزار میلیارد تومان را اختصاص بدهند و سهم شرکت‌های بیمه استان نیز جهت مشارکت در این امر مشخص گردیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: در خصوص ارز ترجیحی و سیاست‌های جبرانی دولت نیز مقرر شده است تا کارت‌های اعتباری لازم برای تامین برخی از کالاهای اساسی در اختیار مردم بویژه اقشار دهک پایین جامعه قرار گیرد.

بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال پای کار باشند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه صنعت‌های بانکداری و بیمه نقش مؤثری در تامین و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید، خدمات پشتیبانی آن و کاهش ریسک سرمایه گذاری دارند افزود: تکالیف مربوط به امور مالی، پولی، بانکی، بیمه‌ای، صادرات و واردات در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصادی دولت بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است و ادارات تابع (امور مالیاتی، گمرک، بورس و اراق بهادار، اموال تملیکی، بیمه‌ها و بانک‌ها) در راستای نیل به اهداف وزارت متبوع نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

یعقوب نژاد محمد افزود: با هماهنگی، تعامل، هم اندیشی و انتظام بخشی واحدهای زیرمجموعه در اجرای برنامه‌های دولت، در جهت حل مشکلات و چالش‌های پیش روی بانک‌ها و بیمه‌ها، قطعاً شاهد رشد و پیشرفت همه جانبه استان خواهیم بود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ادامه داد: با ارائه و تعریف ساز و کارهای مناسب برای حوزه‌های مختلف تامین مالی از جمله بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، بازارهای بیمه و سرمایه، می‌توانیم برای طرح‌های سرمایه گذاری و طرح‌های بزرگ عمرانی تامین مالی کنیم که در این میان، استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مرتبط، در جهت حمایت و کمک به حل مشکلات و تسهیل در اصلاح قوانین مؤثر واقع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان، به بیان عملکرد و مسائل و مشکلات حوزه‌های مربوطه پرداختند.