باند کلاهبرداری ارز کینگ مانی دستگیر شدند

باند کلاهبرداری ارز کینگ مانی دستگیر شدند
خلاصه اخبار

فهرست عناوین وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۷ مهرماه با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری یک باند کلاهبرداری رمزارز خبر داد. بنا بر اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات، این باند کلاهبردار با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه گذاری در رمز ارز جعلی «کینگ مانی» مبالغ هنگفتی را از زیر مجموعه های […]

وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۷ مهرماه با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری یک باند کلاهبرداری رمزارز خبر داد. بنا بر اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات، این باند کلاهبردار با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه گذاری در رمز ارز جعلی «کینگ مانی» مبالغ هنگفتی را از زیر مجموعه های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمز ارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده است.

در مرداد ماه 99 اعتراضاتی از جانب برخی از خریداران کینگ مانی به گوش رسید، به طوری که یکی از شرکت های فعال در حوزه بازاریابی شبکه ای در این زمینه نقش داشت. در شهریور ماه 99 به طور کلی این شرکت بازاریابی حضور در بازار رمز ارز ها را تکذیب کرد.

طبق گفته های مالباختگان کینگ مانی علاوه بر اقدام به خرید و فروش این رمز ارز جعلی، آن را به دیگران هم توصیه می‌کردند.

پس از مدتی کاربران وبسایت یوتی بایت که به عنوان صرافی و کیف پول مرتبط با این پروژه معرفی شده بود، مشاهده کردند که حساب های کاربری آنان یکی پس از دیگری در حال بسته شدن است.

بنا بر اظهارات مالباختگان، لیدرهای این شرکت بازاریابی شبکه ای به بهانه اختلالات سایت، به زیرمجموعه های خود وعده بازگشایی آن را در آینده نزدیک می دادند در حالی که هیچ کدام از وعده های آن ها عملی نشده است.

اعضا این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به‌دلیل تعداد زیاد مالباختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضایی است.

وزارت اطلاعات ضمن هشدار به سوداگران و کلاهبرداران حوزه‌ رمز ارزها، به اطلاع مردم می‌رساند که به‌دلیل وجود مخاطرات سرمایه‌گذاری در این قبیل بازارها، توجه بیشتری کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.