باز هم یک تهدید دیگر برای امنیت ملی آمریکا: اینبار ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین!

باز هم یک تهدید دیگر برای امنیت ملی آمریکا: اینبار ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

نگرانی سازمان امنیت ملی آمریکا نسبت به پروژه‌ی ارز دیجیتالی چین

وب سایت خبری واشنگتن اگزماینر(Washington Examiner) اخیراً گزارش کرده است که جان رتکلیف(John Ratcliffe)؛ رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا(US National Intelligence) در نامه‌ای به جی‌کلیتون(Jay Clayton) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) نگرانی خود را نسبت به تاثیرگذاری ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین اعلام کرده است. وی در این نامه اظهار داشته است که راه‌اندازی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین ممکن است شرایط دشواری را برای رقابت‌پذیری شرکت‌های تکنولوژی محور در آمریکا ایجاد کند.»

تاثیر‌گذاری چین

کشور چین از زمان تاسیس موسسه‌ی تحقیقاتی ارز دیجیتالی(در سال 2014) توسط شیاچوان ژو(Xiaochuan Zhou)؛ رئیس بانک مرکزی چین فعالیت خود را در راستای ایجاد ارز دیجیتالی آغاز کرده است. با این وجود، ایالات متحده‌ی آمریکا رویکرد کاملاً متضادی را در پیش گرفته است. جروم پاول(Jerome Powell)؛ رئیس بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته اعلام کرد که اجرای درست طرح ارز دیجیتالی بانک مرکزی نسبت به کسب جایگاه اولین کشور اجراء کننده‌ی این طرح، از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده‌ی آمریکا از پیشتازی چین در این زمینه به شدت نگران است.

جیسون براون(Jason Brown)؛ مدیر توسعه‌ی کسب و کار پلتفرم کومودو(Komodo) معتقد است که آمریکا از رهبری چین در حوزه‌ی ارز دیجیتالی به شدت نگران است و برای رقابت با این کشور باید قوانین خود را به‌طور قابل توجهی تغییر دهد.

براساس اظهارات براون، قوانین آمریکا برای حمایت از حقوق مشتریان در این کشور وضع می‌شوند اما در خارج از مرزهای این کشور اعتبار ندارند. در نتیجه رقابت‌پذیری آمریکا تضعیف می‌گردد. وی افزود:

این مقررات که با هدف حفاظت از شهروندان آمریکایی وضع شده است، به یک وزنه‌ی غیرضروری برای شرکت‌های آمریکایی تبدیل شده است که به‌طور موثری دسترسی آمریکایی‌ها به سرمایه‌ی جهانی را محدود ساخته است. Jason Brown

تاثیرگذاری چین در شبکه‌ی بیت کوین و اتریوم

با این وجود، در حالی که شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتالی آمریکایی با محدودیت قانون‌گذاری آمریکا مواجه هستند، اداره‌ی امنیت ملی این کشور نسبت به جایگاه چین در حوزه‌ی استخراج رمزارزها نیز ابراز نگرانی کرده است.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا همچنین نسبت به سهم چین از توان محاسباتی شبکه‌ی بیت کوین و اتریوم ابراز نگرانی کرده است. گزارش واشنگتن اگزماینر گزارش کرد:

سازمان‌های امنیتی به‌طور جدی نسبت به سهم کشور چین از توان محاسباتی شبکه‌ها‌ی بیت کوین و اتریوم نگران هستند. John Ratcliffe

نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا نسبت به تاثیرگذاری چین بر شبکه‌ی بیت کوین و اتریوم، از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که چین سهم بزرگی از فعالیت استخراج بیت کوین و اتریوم را در اختیار دارد. بر اساس گزارش کوینیت، ماینرهای چینی در فصول بارندگی از مزیت برق بسیار ارزان بهره‌مند می‌گردند.

تاراک کولیک(Tarak Kulyk)؛ معاون ارشد شرکت کور ساینتیفیک(Core Scientific) اظهار داشت: «آب و هوا عامل کلیدی برای سود‌آوری بسیاری از ماینرهای چینی محسوب می‌گردد آن‌ها قادر خواهند بود تجهیزات قدیمی استخراج رمزارز را به قیمت پایین خریداری کنند و در چهار ماه از سال با استفاده از موهبت برق ارزان سود کسب کنند.»

با این وجود کشور چین در سایر فصول سال نیز بخش بزرگی از توان محاسباتی شبکه‌ی بیت کوین را در اختیار دارد. در ماه سپتامبر، مجله‌ی اقتصاد چین که توسط بانک مرکزی این کشور اداره می‌شود، ارزهای دیجیتالی را «میدان جنگ جدید» توصیف کرده است.

نظر شما نسبت به نگرانی سازمان امنیت ملی آمریکا از پروژه‌ی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین چیست؟ آیا یوان دیجیتالی چین ارز این کشور را به ابزار اصلی مبادلات جهان تبدیل خواهد کرد؟ آیا چین از موقعیت خود برای تاثیرگذاری در شبکه‌ی بیت کوین و اتریوم استفاده خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>