بازگشایی کویر (شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر) پس از کنفرانس اطلاع رسانی با 10 درصد نوسان مثبت

بازگشایی کویر (شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر) پس از کنفرانس اطلاع رسانی با 10 درصد نوسان مثبت
خلاصه اخبار

نماد کویر پس از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی با تایید ناظر بازگشایی شد و توانست با 10.24% درصد نوسان مثبت معاملات امروز خود را به پایان برساند.

همان طور که در گزارش پیشین اشاره شد عرضه اولیه کویر که طبق ماده 2 “دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار” به دلیل نوسان 50 درصدی در کمتر از 15 روز برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی بسته شده بود امروز پس از تایید ناظر بازگشایی شد. طبق ماده 22 دستورالعمل مذکور، بازگشایی نماد معاملاتی بدین صورت است که سیکل بازگشایی سهم از طریق حراج ناپیوسته و با اعمال یک مرحله پیش گشایش شروع می شود و با حراج ناپیوسته پایان می یابد. پس از این مرحله، معاملات از طریق حراج پیوسته در زمان باقی مانده تا پایان جلسه معاملاتی و در دامنه نوسان مجاز روزانه قیمت انجام می شود. قیمت کشف شده در حراج ناپیوسته مبنای قیمت در دوره ی حراج پیوسته می باشد. به عبارت دیگر براساس این قیمت دامنه نوسان تا پایان جلسه معاملاتی تعیین می گردد.

طبق ماده مذکور، کویر با قیمت پایانی 13.923 ریال در روز شنبه برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی بسته شد. در مرحله پیش گشایش امروز از طریق حراج ناپیوسته در سقف قیمتی 5 درصد یعنی 14.619 ریال کشف قیمت شد. همان طور که می دانید قیمت کشف شده در این مرحله به عنوان قیمت مرجع در دوره بعد شناخته می شود.  در مرحله حراج پیوسته نیز سهم تا 14.000 ریال نیز نزول کرد ولی دوباره با افزایش تقاضا مواجه شد. به طوری که با پایان یافتن بازار امروز کویر کار خود را با صف خرید به پایان رساند. مجموع نوسان مثبت عرضه اولیه کویر طی معاملات امروز نسبت به روز قبل از بسته شدن به 10.24% رسید.

 نمودار زیر دامنه نوسان عرضه اولیه کویر را نشان می دهد. با استفاده از این نمودار می توانید به راحتی از دامنه مجاز نوسان امروز، اولین، کمترین و بیشترین قیمت عرضه اولیه کویر اطلاع پیدا کنید.

بازگشایی کویر (شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر) پس از کنفرانس اطلاع رسانی با 10 درصد نوسان مثبت

عرضه اولیه کویر تاکنون حدود 143% بازدهی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است که بازدهی قابل توجهی به شمار می رود. برای نحوه محاسبه بازدهی کویر می توانید به مقاله بازدهی بورس چیست مراجعه کنید.    

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام
    تازه می‌خوام وارد بورس بشم.
    اپلیکیشن شما عالیه، ممنون، برای شروع تصمیم گرفتم فعلا عرضه های اولیه را خریداری کنم.
    در اپلیکیشن اطلاع رسانی عرضه اولیه را فعال کردم
    اما خود به خود غیر فعال میشود.
    مشکل چیه؟
    ۲_ چه زمان باید عرضه های اولیه که خریداری کردم رو باطل کنم؟
    ممنون

    • با عرض سلام. انتخاب خیلی خوبیه. می تونین با افزایش دانش و تجربه در سایر ابزارهای مالی هم سرمایه گذاری کنین. در حال بررسی مشکل شما هم هستیم.
      افراد مختلف استراتژی های متفاوتی در خصوص فروش عرضه های اولیه دارند. مطالعه خبر آیا زمان فروش عرضه اولیه کویر فرا رسیده است احتمالا به شما در این خصوص کمک کند.