بازدهی بازارهای مالی در اردیبهشت ۱۴۰۱/ کدام بازار بیشترین رشد را داشت؟

بازدهی بازارهای مالی در اردیبهشت ۱۴۰۱/ کدام بازار بیشترین رشد را داشت؟
خلاصه اخبار

دومین ماه سال ۱۴۰۱ با رشد همه بازارهای مالی همراه بود. در این میان سکه بیشترین و دلار صرافی ملی کمترین رشد را تجربه کردند. بازدهی بازارها در اردیبهشت ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، دومین ماه سال در حالی به پایان رسید که همه بازارهای مالی رشد داشتند. بازدهی بازارها در اردیبهشت 1401 چگونه بود؟

قیمت دلار

قیمتدلار صرافی ملی در فروردین، 1٫40 درصد رشد داشت. صرافی ملی، در روز 31 فروردین سال گذشته، نرخ فروش دلار را 25,279 تومان اعلام کرد.

این در حالی است که نرخ صرافی ملی در روز 31 اردیبهشت، 25633 تومان به ثبت رسید.

قیمت طلا

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در فروردین 1401، قیمت طلا در ماه گذشته، 6٫67 درصد رشد کرد.

قیمت طلا در آخرین روز فروردین 1401، یک میلیون و 304 هزار و 71 تومان بود. در حالی که بازار در در روز 31 اردیبهشت، به قیمت یک میلیون و 391 هزار و 101 تومان رسید.

قیمت سکه

خریداران بازار سکه نیز ماه گذشته سود کردند. رشد قیمت سکه طرح جدید، 10٫52 درصد بود.

قیمت سکه در روز پایانی فروردین، 13 میلیون و 120 هزار تومان بود و در روز پایانی اردیبهشت، به 14 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه، نیز در دومین ماه سال، نوسانات زیادی داشت. به گونه‌ای که هر دو در طول ماه اردیبهشت، در کانال‌های مختلف جابه‌جا شدند.

قیمت جهانی طلا نیز در ماه گذشته نوساناتی داشت و 5٫52 افت داشت.

بازدهی بازارهای اردیبهشت
بازدهی بازارهای مالی در اردیبهشت 1401

بورس

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در فروردین 1401،شاخص کل بورس نیز در ماه گذشته رشد کرد. بورس فروردین 1401 را در سطح یک میلیون و 512 هزار و 219 واحدی به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز اردیبهشت، یک میلیون و 579 هزار و 697 واحد بود. این ارقام به معنای رشد 4٫46 درصدی شاخص کل است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین، نوسانات قیمت دلار و افزایشی یارانه‌ها و نقدینگی قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده اما چند مورد اساسی و مهم بافی مانده است. هر چند در طول اردیبهشت تحرکاتی برای احیای برجام صورت گرفت و مقامات سیاسی به تهران سفر کردند اما گفتگوها هنوز متوقف است.

از اواسط اردیبهشت، فرایند حذف ارز ترجیحی در برخی حوزه‌ها و افزایش مبلغ یارانه‌ها به 300 و 400 هزار تومان نیز بازدهی بازارها اثرگذار بوده است.

بورس اما با آغاز سال 1401 در وضعیت خوبی به سر می‌برد و کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اگر دولت اقدام به صدور بخشنامه‌های یک‌شبه نکند می‌تواند روند خوبی داشته باشد. شاخص کل، در میانه‌های هفته پایانی اردیبهشت، موقتا و پس از دو سال، به کانال 1 میلیون و 600 هزار واحدی نیز وارد شد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.