بازار بورس شیکاگو(CME) به دومین پلت‌فرم مبادله‌ی قرارداد آتی بیت کوین تبدیل شد

بازار بورس شیکاگو(CME) به دومین پلت‌فرم مبادله‌ی قرارداد آتی بیت کوین تبدیل شد
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

رشد بی‌سروصدای سی‌ام‌ای

پلت‌فرم عرضه‌کننده‌ی قرارداد‌های آتی بیت کوین سی‌ام‌ای گروپ(بازار بورس اوراق بهادار شیکاگو-CME Group) اخیراً توانسته بی‌سروصدا با پیشی گرفتن از بایننس(Binance) و بیت‌مکس(BitMEX) به دومین پلت‌فرم بزرگ ارائه دهنده‌ی خدمات مبادله‌ی آتی بیت کوین تبدیل شود.

CME
سی‌ام‌ای

طبق آمار منتشر شده توسط پلت‌فرم بلاک ریسرچ(Block Research)، روز گذشته میزان «بهره‌ی باز» پلت‌فرم سی‌ام‌ای ۷۹۰ میلیون دلار اعلام شد، درحالیکه این رقم برای بایننس ۷۱۸ میلیون دلار و برای صرافی مشتقات بیت‌مکس ۶۰۱ میلیون دلار ثبت شده است. بهره‌ی باز به مجموع ارزش قراردادهای مشتقات گفته می‌شود که هنوز تسویه نشده‌اند.

یک نشانه؟

این روند افزایش میزان بهره‌ی باز نشان می‌دهد که مبادله‌گران، به ویژه سرمایه‌گذاران سازمانی و نهاد‌ها تمایل دارند به پلت‌فرم کاملاً قانونی CME مراجعه کنند، درحالیکه پلت‌فرم‌های رقیب CME یعنی بیت‌مکس و بایننس هیچ کدام مجوز فعالیت در این زمینه را ندارند. شایان ذکر است که بیت‌مکس در حال حاضر درگیر یک نبرد حقوقی با دولت ایالات متحده است که به اتهام نقض قوانین مرتبط با شناخت مشتری(KYC) و عدم رعایت پروتکل‌های ضد پولشویی(AML) از طرف این پلت‌فرم آغاز شده است.

بهره‌ی باز CME سی‌ام‌ای
نمودار میزان بهره‌ی باز پلت‌فرم‌های مختلف

این درحالیست که صرافی شناخته شده‌ی اوکی‌اکس(OKEx) علی‌رغم مشکلات پیش آمده به واسطه‌ی خروج مقدار زیادی دارایی از حساب‌های آن، باز هم توانسته از نظر میزان بهره‌ی باز در صدر جدول برترین پلت‌فرم‌های مبادله‌ی قرارداد‌های آتی بیت کوین قرار بگیرد.

هفته‌ی گذشته فرآیند برداشت صرافی اوکی‌اکس به طور ناگهانی غیرفعال شد و کاربران دیگر قادر به برداشت دارایی از حساب‌های خود نبودند. طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، غیرفعال شدن گزینه‌ی برداشت از حساب‌های صرافی اوکی‌اکس به دلیل تحقیقات جنایی پلیس چین در رابطه با یکی از کلید‌های خصوصی ارائه شده توسط این صرافی است. با این حال، این صرافی توانست روز گذشته با ثبت ۹۲۲ میلیون دلار بهره‌ی باز، یک رکورد جدید به ثبت برساند.

نظر شما در رابطه با رشد بی‌سروصدای میزان بهره‌ی باز قرارداد‌های آتی بیت کوین در پلت‌فرم CME چیست؟ آیا این روند افزایشی نشان دهنده‌ی تمایل نهاد‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی به حضور در پلت‌فرم‌های کاملاً قانونی است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.