بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته سوم مرداد ماه 1398)

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته سوم مرداد ماه 1398)
خلاصه اخبار

دلار هفته ی گذشته را با قیمت 11900 تومان آغاز کرد. در ادامه وارد کانال 12000 تومان شد با اینحال خیلی زود به کانال 11000 برگشت.

دلار هفته ی گذشته را با قیمت 11900 تومان آغاز کرد. در ادامه وارد کانال 12000 تومان شد با اینحال خیلی زود به کانال 11000 برگشت. از دلایل کاهش نوسانات دلار در این روز ها می توان به افزایش عرضه حواله درهم اشاره کرد. در این بین برخی فعالان بازار عنوان داشتند خبری از گشایش کانال های مالی بین ایران و امارات به گوش رسیده است.

همچنین شنیده هایی از خبرگزاری العربی میان معامله گران نقل می شد که هفته ی گذشته برخی مقامات اماراتی به ایران سفر کرده اند و هدف از این سفر، اعلام آمادگی ابوظبی برای همکاری بانکی با ایران بوده است. این خبر از آن جهت اهمیت دارد که در صورتی که صرافی ها و شرکت های اماراتی در ایران حضور داشته باشند و در زمینه عرضه ی ارز نقش پر رنگی را ایفا کنند، می توان انتظار کاهش دامنه نوسانات حواله درهم را داشت.

اطلاعیه های بازار آتی زعفران

این هفته اطلاعیه “راه اندازی قرارداد آتی زعفران پوشال تحویل مهر ماه 98” بر روی درگاه بورس کالا قرار گرفت. طبق این اطلاعیه قرارداد پوشال مهر از  روز 16 مرداد تا 13 مهر ماه قابل معامله خواهد بود. همچنین قرارداد نگین مهر از تاریخ یکشنبه 20 مرداد لغایت 20 مهر در بورس کالا راه اندازی خواهد شد.

گواهی سپرده زعفران و ارز (در تاریخ 17 مرداد ماه 1398)

دلار آزاد (صرافی ملی) 11850
دلاری نقدی تهران 11900
گواهی سپرده نگین زرین (پایانی) 10300
گواهی سپرده پوشال معمولی زرین (پایانی) 9170

قیمت تسویه

قیمت تسویه زعفران نگین شهریور روز پنجشنبه 10259 تومان بود. روند تغییرات قیمت تسویه در هفته ی گذشته می تواند معیار بهتری برای قضاوت بازار باشد.

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته سوم مرداد ماه 1398)

همانطور که مشاهده می کنید، ابتدای هفته با کاهش قیمت تسویه، تعداد موقعیت های باز نیز افزایش پیدا کرده است که این خود می تواند نوید بخش یک بازار نزولی باشد. با اینحال از روز سه شنبه با افزایش شیب نزولی کاهش قیمت تسویه، تعداد موقعیت های باز کاهش پیدا کرده است که این خود می تواند یک سیگنال صعودی در هفته ی آینده صادر کند. باید دید آیا عوامل بنیادی می توانند از صعود زعفران در هفته ی آینده پشتیبانی کنند یا خیر.

موقعیت تعهدی باز

توضیح: موقعیت تعهدی باز به معنی تعداد قرارداد های آتی است که هنوز تسویه نشده است. یعنی موقعیت هایی هستند که از سوی معامله گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده است.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می کند. کاهش موقعیت باز در روند ها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می شود.

هشدار: با توجه به وضعیت تغییرات رادیکال قیمت در قرارداد ها، از ناحیه تغییرات و حجم معاملات نمی توان سیگنال قوی دریافت کرد.

حمایت و مقاومت مهم آتی زعفران (بر اساس نقاط پیوت روزانه)

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته سوم مرداد ماه 1398)
برچسب‌ها