بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته اول شهریور ماه 1398)

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته اول شهریور ماه 1398)
خلاصه اخبار

بورس کالا اطلاعیه قرارداد پوشال آتی آبان ماه را اصلاح کرد و سر رسید آن را از 25 آبان به 18 آبان تغییر داد.

دلار روز شنبه در 11740 تومان قیمت خورد که نسبت به پنجشنبه هفته گذشته 0.42 درصد افزایش داشت. در ادامه اما دلار نوسان قیمتی اندکی را تجربه کرد و در نهایت روز پنجشنبه در قیمت 11620 تومان آرام گرفت. بازار ارز چند هفته ای است که به کما رفته و معاملات آن کاهشی و نزولی دنبال شده است. این در حالی است که علاوه بر نزول قیمت، حجم معاملات نیز کاهش یافته است و به نظر نمی رسد طی روز های آتی جهش تقاضایی در بازار مشاهده شود.

از این روز، خریداران تلاش می کنند خرید های خود را در این روز ها به تعویق انداخته و با تمام توان در میدان حاضر نشوند. بر همین اساس بود که دلار این هفته کف قبلی خود را شکست و به 11 هزار و 600 تومان نیز رسید.

اطلاعیه های بازار

بورس کالا اطلاعیه قرارداد پوشال آتی آبان ماه را اصلاح کرد و سر رسید آن را از 25 آبان به 18 آبان تغییر داد. این هفته انبار زعفران نگین و پوشال معمولی شرکت سحر خیز گشایش یافت. انبار سحر خیز پنجمین انبار زعفران بورس کالا بوده و ظرفیت پذیرش 2 تن نگین و 1.5 تن پوشال را دارا است.

فرآیند تحویل در قرارداد های آتی پوشال معمولی تحویل شهریور 98 نیز یکشنبه 10 شهریور و از طریق گواهی سپرده کالایی انجام خواهد پذیرفت.

گواهی سپرده زعفران و ارز (در تاریخ 31 مرداد ماه 1398)

دلار آزاد (صرافی ملی) 11600
دلاری نقدی تهران 11620
گواهی سپرده نگین زرین (پایانی) 9456
گواهی سپرده پوشال معمولی زرین (پایانی) 9441

قیمت تسویه

قیمت تسویه زعفران نگین شهریور روز پنجشنبه 9473 تومان بود. روند تغییرات قیمت تسویه در هفته ی گذشته می تواند معیار بهتری برای قضاوت بازار باشد.

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته اول شهریور ماه 1398)

*روز سه شنبه تعطیل رسمی بوده است

موقعیت تعهدی باز

روند موقعیت های تعهدی باز با وجود نوسانات زیاد طی هفته گذشته، تغییر چندانی نکرده است. این بدان معنا است که بازار نیازمند حضور محرکی است که قیمت را در یک جهت مشخص قرار دهد که در این صورت موقعیت های باز نیز در همان جهت شروع به افزایش خواهند کرد.

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته اول شهریور ماه 1398)

توضیح: موقعیت تعهدی باز به معنی تعداد قرارداد های آتی است که هنوز تسویه نشده است. یعنی موقعیت هایی هستند که از سوی معامله گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده است.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می کند. کاهش موقعیت باز در روند ها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می شود.

هشدار: با توجه به وضعیت تغییرات رادیکال قیمت در قرارداد ها، از ناحیه تغییرات و حجم معاملات نمی توان سیگنال قوی دریافت کرد.

حمایت و مقاومت مهم آتی زعفران (بر اساس نقاط پیوت روزانه)

بازار آتی زعفران در هفته ای که گذشت (هفته اول شهریور ماه 1398)
  • نقاط پیوت قرارداد نگین و پوشال مهر ماه به دلیل کمبود روز های معاملاتی، بر اساس تایم فریم 2 ساعته انتخاب شده است.
  • قرارداد نگین و پوشال آبان ماه به دلیل کمبود تعداد روزهای معاملاتی، در جدول ذکر نشده است.
برچسب‌ها