بازارهای نفت می‌توانند با استفاده از تکنولوژی بلاک چین در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند

بازارهای نفت می‌توانند با استفاده از تکنولوژی بلاک چین در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند
خلاصه اخبار

بر طبق داده‌های بلاک‌چین دیتا گامبو، بازیگران بازارهای نفت جهانی می‌توانند با استفاده از فناوری بلاک‌چین در زیرساخت‌ حداقل 30 درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

روز نوزدهم ژوئیه اندرو بروس، مدیرعامل بلاک‌چین نوپای دیتا گامبو، در مصاحبه با Bloomberg Commodities Edge درباره‌ بکارگیری قراردادهای خودکارِ مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در صنعت نفت  توضیحاتی ارائه داد.

وی در پاسخ به این سوال که بازیگران حوزه‌ صنعت نفت با اجرای قراردادهای مبتنی بر بلاک‌چین به جای قراردادهای کاغذی تا چه حد می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، گفت:

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در شرکت دیتا گامبو، با اجرای این برنامه حداقل می‌توان 30 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

بر طبق داده‌های دیتا گامبو، حجم بازار‌های نفت و گاز در سال 2017 حدوداً 2.6 تریلیون دلار بوده‌ است. در ماه مه 2019 میلادی شرکت دیتا گامبو از طریق سرمایه‌گذاری مشترکِ شرکت‌های بین‌المللی بزرگ انرژی از جمله اِکوئینور و آرامکو عربستان سعودی، 6 میلیون دلار سرمایه اولیه کسب کرد.

هم‌اکنون سرمایه‌ی این شرکت بالغ بر 9.3 میلیون دلار است و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که این شرکت با برطرف کردن کشمکش ها، اجرای معاملات خودکار و هم‌چنین کاهش تعداد دفعات مغایرت در زنجیره‌ی تأمین نفت و گاز این روند را اصلاح کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که استیو وازنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت اَپل، در شرکت ذخیره انرژی مبتنی بر فناوری بلا‌ک‌چین واقع در مالت به نام “Efforce” سرمایه‌گذاری کرده است. پیش از این به گزارش وب‌سایت خبری Cointelegraph، شرکت فیلیپ موریس برآورد کرده بود که با بکارگیری فناوری بلاک‌چین می‌توان 20 میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. رئیس بخش فناوری‌های نوآورانه شرکت فیلیپ موریس اذعان داشت اموری که به صورت دستی انجام می‌شود و دخل و تصرفاتی که  در این حین صورت می‌گیرد، موجب شده است صنعت و دولت‌ها سالانه هزینه‌ی 100 میلیون دلاری متحمل ‌شوند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.