این ۶ ماشین قبل از اینکه این جمله را تمام کنید دو بار صفر تا صد را زده اند!

این ۶ ماشین قبل از اینکه این جمله را تمام کنید دو بار صفر تا صد را زده اند!

به گزارش سیگنال به نقل از خودرو،

اگر یک خواننده با سرعت متوسط باشید، احتمالاً حدود چهار ثانیه طول می کشد تا عنوان این نوشته را با صدای بلند بخوانید یا به عبارت دیگر نصف زمانی که فراری SF90 Stradale Assetto Fiorano از 0 به 100 کیلومتر در ساعت (در اصل 0 تا 60 مایل بر ساعت که با اغماض معادل 0 تا 100 خودمان است) می رسد. اگر کنجکاو هستید که بدانید چه ماشین هایی چنین توانی دارند، در ادامه شش مورد برتر را معرفی خواهیم کرد.

یک چیز مشترک بین همه آنها این است که انتقال قدرت به هر چهار لاستیک انجام می شود. برای رسیدن به چنین زمانی، استفاده از ظرفیت انتقال قدرت به هر کدام از چهار لاستیکی که پنجه در پنجه آسفالت افکنده اند، تنها راه ممکن به نظر می رسد. چیزی که ممکن است بین آنها مشترک نباشد استفاده از انرژی برق در پیشرانه آنهاست.

Ferrari SF90 Stradale

2 ثانیه!

w680px-Ferrari SF90 Stradale.jpg

این خودرو دارای سه موتور الکتریکی مجزا است که به آن کمک می کند با چنین شتاب هولناکی رو به جلو حرکت کند. در ترکیب با هم، این سه موتور سرجمع 217 اسب بخار یا به عبارت دیگر دو واحد بیشتر از کل خروجی لکسوس ES هیبریدی 2022 تولید می کنند. با این حال، اصل کار بر عهده موتور V8 دوقلوی توربوشارژ قدرتمندی است که پشت سر راننده قرار گرفته است و به تنهایی 769 اسب بخار قدرت تولید می کند. در مجموع، این فراری هیبریدی 986 اسب بخار قدرت دارد که آن را به هر چهار چرخ می فرستد تا به شتاب شگفت انگیز خود برسد.

Tesla Model S Plaid

2.1 ثانیه!

w680px-Tesla-Model-S.jpeg

این خودرو اگر روی سطح مخصوص شتاب گیری قرار گرفته باشد می‌تواند در کمتر از 1.9 ثانیه از صفر به 100 برسد. با این حال، فرض کنید که روی آسفالت معمولی هستید که سناریوی محتمل‌تری است؛ در این شرایط قدری زمان شتابگیری شما افزایش می یابد و 0 تا 100 را در زمانی بین 2 تا 2.3 ثانیه طی خواهید کرد. جای گفتن ندارد، اما برای ثبت این زمان، باید خودرو روی حالت عملکرد (performance) قرار داده شود.

Porsche 911 Turbo S Lightweight

2.‍1 ثانیه!

w680px-911-turbo-s-ogi.jpg

یک ماشین بدون موتور الکتریکی چقدر می تواند سریع باشد؟ حدود 2.1 ثانیه برای شما کافی است؟ این مدت زمانی است که پورشه 911 توربو S سبک وزن 2021 صرفاً با استفاده از یک موتور احتراق داخلی ثبت می کند. البته شایان ذکر است که توربو S معمولی با صفر تا صد 2.2 ثانیه ای کمی کندتر است!

هر دو این خودروها 640 اسب بخار قدرت، چهار چرخِ متحرک و گیربکس دوکلاچه برق آسا دارند، اما S معمولی 36 کیلوگرم سنگین تر است.

Lamborghini Huracan Peformante / Porsche 918 Spyder

2.2 ثانیه!

w680px-Porsche 918 Spyder.jpg

حدود هفت سال قبل از ظهور 911 توربو اس سبک 2021، پورشه 918 اسپایدر نیز تقریبا همین شتاب را به ثبت رساند. البته، از این خودرو به عنوان یک ابرخودروی هیبریدی انتظاری کمتر از این هم نبود. چیزی که ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد این است که این عملکرد، با لامبورگینی هوراکان پفورمانته که دارای یک موتور تنفس طبیعی V10 با قدرت 631 اسب بخاری است، برابری می کرد.

Rimac Nevera

1.85 ثانیه!

w680px-Rimac Nevera.jpg

اما در نهایت به نظر می رسد که هیچ یک از این خودروها نمی توانند به پای ریماک نِوِرا برسند. سازنده کروات این ابرخودرو می گوید که این خودروی 3 میلیون دلاری می تواند 0 تا 100 را تنها در 1.85 ثانیه انجام دهد؛ اما مانند تسلا، به سطح آماده شده نیاز دارد. در تستی که «درگ تایمز» انجام داد صفر تا صد 1.9 ثانیه ای برای این خودرو ثبت کرد. همچنین نِوِرا فاصله 400 متر را در 8.582 ثانیه به پایان رساند که یک رکورد شگفت انگیز به حساب می آید.