ایلان ماسک در توییتر: سعی نکنید با دوج کوین پولدار شوید چون دوج کوین خودش پول است!

ایلان ماسک در توییتر: سعی نکنید با دوج کوین پولدار شوید چون دوج کوین خودش پول است!

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود بار دیگر درباره دوج کوین صحبت کرده و با استفاده از تصویر طنزی مربوط به فیلم سینمایی مشهور ماتریکس، سعی کرده است تا به‌ دنبال‌کنندگان خود بگوید که دوج کوین دقیقاً عملکردی مشابه پول دارد.

به گزارش یوتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و طرفدار بزرگ دوج کوین، اخیراً از دنبال‌کنندگان خود خواسته است تا تصور خود را از جهانی که بر محور ارزهای فیات شکل گرفته تغییر دهند.

این میلیونر پرحاشیه روز گذشته تصویر طنزی مربوط به فیلم مشهور «ماتریکس» را در توییتر خود منتشر کرد که در آن نئو (Neo)، شخصیت اصلی فیلم، از یک سگ شیبا اینو که به جای مورفیس (Morpheus)، یکی دیگر از شخصیت‌های ماتریکس، قرار گرفته بود می‌پرسد «سعی می‌کنی چیو به من بفهمونی؟ این که می‌تونم با دوج کوین پولدار بشم؟».

در ادامه این گفتگو، سگ شیبا اینو به کیانو ریوز (Keanu Reeves)، بازیگر نقش نئو، می‌گوید که دوج کوین در واقع خودش یک نوع پول است و او را ترغیب می‌کند که دیگر روی سودهای حاصل از ارز فیات تمرکز نکند.

تصویر توییت ایلان ماسک

این اولین باری نیست که ماسک با ارجاعاتی از فیلم ماتریکس در توییت‌های خود جنجال به پا می‌کند. او پیش‌تر در مه 2020 (اردیبهشت 99) دنبال‌کنندگان خود را تشویق کرد که «قرص قرمز را انتخاب کنند».

این جمله ایلان ماسک به بخش مشهوری از داستان فیلم ماتریکس اشاره دارد که در آن مورفیس از نئو می‌خواهد تا بین دو قرص آبی و قرمز یکی را انتخاب کند. مورفیس در این سکانس به نئو می‌گوید که اگر قرص آبی را انتخاب کند تمامی اتفاقات عجیبی را که پشت سر گذاشته است فراموش خواهد کرد و به زندگی عادی باز خواهد گشت، اما اگر قرص قرمز را انتخاب کند از دنیای ساختگی ماتریکس خارج و به دنیای واقعی وارد می‌شود و در آنجا چالش‌های زیادی پیش رویش خواهد بود. این اصطلاح از زمانی که توسط برخی گروه‌های رادیکال که از دنبال‌کنندگان خود می‌خواهند در برابر دروغ‌های جامعه چشم‌شان را باز کنند، به کار رفت، معنای ضمنی توهین‌آمیزی پیدا کرده است.

ایلان ماسک در جریان کنفرانس مجازی بی ورد (The B Word) که هفته گذشته برگزار شد، از دولت آمریکا انتقاد کرد و گفت که دولت مانند «اَبَرشرکت» واقعی عمل می‌کند.

ماسک گفته بود:

تصور می‌کنم این نوعی دیکوتومی (دوگانه‌انگاری) نادرست است که دولت و صنعت ارز دیجیتال را دو چیز مجزا از هم بدانیم. دولت [مانند] یک ابرشرکت واقعی است.

1 دوج = 1 دوج؟

به نظر می‌رسد که این میم اخیر، از همان‌گویی (توتولوژی) «1 بیت کوین = 1 بیت کوین» مشتق شده است که به درون جامعه بیت کوین که نمی‌خواهد بیش از حد درگیر موضوع قیمت‌های دلاری باشد نفوذ کرده است.

این موضوع می‌تواند سرمایه‌گذاران دوج کوین را که از سقوط 73 درصدی قیمت این ارز دیجیتال، از اوج تاریخی 0.73 دلاری 8 مه (19 اردیبهشت)، صدمه دیده‌اند تا حدودی دلداری دهد.

اظهارنظرهای اخیر ایلان ماسک تا حدودی دوج کوین را از مخمصه بیرون کشیده و باعث رشد 3 درصدی قیمت این ارز دیجیتال شده است.

نمودار قیمت دوج کوین (نمای 1 ساعته بازار دوج کوین/تتر)

محدود بودن عرضه کل بیت کوین به 21 میلیون واحد، می‌تواند از شکل‌گیری تورم در بازار این ارز دیجیتال جلوگیری کند. با این حال عرضه دوج کوین بر خلاف بیت کوین نامحدود است.

مارک کوبان، مالک ثروتمند تیم بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks) و یکی دیگر از حامیان برجسته دوج کوین، ادعا می‌کند که در واقع تورم می‌تواند دوج کوین را به ارزی موفق تبدیل کند.

در جریان کنفرانس مجازی بی ورد هم ایلان ماسک گفت که موفقیت دوج کوین می‌تواند سرگرم‌کننده‌ترین و البته مضحک‌ترین اتفاقی باشد که در آینده می‌افتد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.