ایران و تنگه هرمز محور رایزنی پمپئو در امارات

ایران و تنگه هرمز محور رایزنی پمپئو در امارات
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از فارس، طبق روایت مقام‌های آمریکایی «مایک پامپئو» در ادامه رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» و بعد از دیدار با مقام‌های سعودی در ریاض، در ابوظبی با مسئولان اماراتی علیه ایران گفت‌و‌گو کرد. وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار عصر روز دوشنبه (دیروز) با «محمد بن زاید […]

به گزارش سیگنال به نقل از فارس، طبق روایت مقام‌های آمریکایی «مایک پامپئو» در ادامه رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» و بعد از دیدار با مقام‌های سعودی در ریاض، در ابوظبی با مسئولان اماراتی علیه ایران گفت‌و‌گو کرد.

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار عصر روز دوشنبه (دیروز) با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امارات متحده عربی، در توئیتر خود تصریح کرد که «گفت‌و‌گویی عالی» با این مقام اماراتی داشته است.

بنا بر روایت مایک پامپئو، او و بن زاید درباره لزوم تقویت آزادی تردد در تنگه هرمز و «همکاری (دو کشور) برای مقابله با رفتار شرورانه ایران» رایزنی و صحبت کردند.

وزارت خارجه آمریکا هم درباره این دیدار بیانیه‌ای صادر کرده و در آن از رایزنی‌های وزیر خارجه دولت ترامپ با ولی‌عهد ابوظبی درباره «فعالیت ثبات‌زدای ایران» خبر داده است.

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه (پامپئو) و ولی‌عهد (محمد بن زاید) درباره تنش‌های تشدید شده در منطقه و ضرورت امنیت دریایی بیشتر در زمینه آزادی تردد در تنگه هرمز صحبت کردند».

وزارت خارجه آمریکا همچنین از رایزنی آنها درباره تحولات لیبی و سودان و لزوم حصول به راه‌حل سیاسی به منظور دستیابی به صلح و ثبات پایدار در این کشورها خبر داد.

طبق این روایت، پامپو و بن زاید توافق خود را «درباره اهمیت همکاری (دو کشور) برای حمایت از ثبات منطقه‌ای و مقابله با فعالیت ثبات‌زدای رژیم ایران» ابراز داشتند.

وزیر خارجه آمریکا قبل از سفر به امارات، به عربستان سعودی رفته و در آنجا با ملک سلمان و دیگر مقام‌های سعودی گفت‌و‌گو کرده بود.

 پامپئو در ریاض اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکایی‌ها ضد ایران را درباره مسائل مختلف از قبیل حمله به نفتکش‌‌ها در دریای عمان تکرار کرد و از تلاش واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی علیه ایران خبر داده بود.