ایران خودرو بیش از 5 هزار میلیارد زیان شناسایی نمود

ایران خودرو بیش از 5 هزار میلیارد زیان شناسایی نمود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، ایران خودرو در نیم سال اول 98 تعداد 157 هزار دستگاه به فروش رسانده است و درآمد عملیاتی 11.9 هزار میلیارد تومانی ساخته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی خودرو در این دوره 13.9 هزار میلیارد تومان است. با توجه به بالا بودن بهای تمام شده […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، ایران خودرو در نیم سال اول 98 تعداد 157 هزار دستگاه به فروش رسانده است و درآمد عملیاتی 11.9 هزار میلیارد تومانی ساخته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی خودرو در این دوره 13.9 هزار میلیارد تومان است. با توجه به بالا بودن بهای تمام شده نسبت به درآمد عملیاتی، خودرو در نیم سال جاری زیان ناخالص 2 هزار میلیارد تومانی شناسایی کرده است.

 

درآمد خودرو 660 میلیارد افزایش یافت و بهای تمام شده نزدیک به 2 هزار میلیارد بالاتر رفت

درآمد عملیاتی ایران خودرو در نیم سال جاری 98 با افزایش 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 11 هزار و 950 میلیارد تومان رسیده است. افزایش درآمد عملیاتی ایران خودرو به دلیل رشد نرخ فروش محصولات رقم خورده است. چراکه تعداد فروش کاهش قابل توجه داشته است. تعداد فروش خودرو در نیم سال اول 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 50 هزار دستگاه کاهش داشته است و به 157 هزار دستگاه رسیده است.

اما علی رغم کاهش تعداد تولید ایران خودرو، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی رشد چشمگیری داشته است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی ایران خودرو در نیم سال اول 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 15 درصدی داشته و به 13 هزار و 980 میلیارد تومان رسیده است. افزایش قیمت مواد اولیه محصولات خودرویی آهن، فولاد، تایر و غیره موجب شده است هزینه ساخت خودرو افزایش یابد.

 

زیان ناخالص 2 هزار میلیاردی ایران خودرو در نیم سال اول 98

با توجه به اینکه بهای تمام شده بیشتر از درآمد عملیاتی است، ایران خودرو در زیان ناخالص شناسایی نموده است که زیان ناخالص خودرو در نیم سال اول 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 121 درصدی داشته است و از 918 میلیارد تومان در نیم سال اول 97 به 2 هزار میلیارد تومان در نیم سال اول 98 رسیده است. زیان عملیاتی خودرو نیز در نیم سال اول 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 195 درصدی داشته است. زیان عملیاتی به دلیل افزایش هزینه‌های عمومی و افزایش سایر هزینه‌ها رشد بالاتری نسبت به زیان ناخالص داشته است. زیان عملیاتی خودرو با رشد 195 درصدی به 3.7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

ایران خودرو بیش از 5 هزار میلیارد زیان خالص شناسایی کرد

زیان خالص اما رشد کمتری نسبت به زیان ناخالص و عملیاتی داشته است که به دلیل افزایش درآمدهای متفرقه این موضوع رخ داده است. زیان خالص خودرو از 2.3 هزار میلیارد تومان با رشد 122 درصدی به 5.3 هزار میلیارد تومان رسیده است. زیان 5 هزار میلیاردی ایران خودرو در حالی رقم خورده است که سرمایه شرکت 1.5 هزار میلیارد تومان است. درواقع ایران خودرو تنها در شش ماه بیش از سه برابر سرمایه خود زیان ساخته است.

با توجه به زیان بیش از 5 هزار میلیاردی، ایران خودرو در نیم سال اول 98 برای هر سهم زیان 3472 ریالی شناسایی نموده است که زیان شناسایی شده برای هر سهم در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 1906 ریالی داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها