اگر قیمت بیت کوین ۶ میلیون دلار شود چه اتفاقی می‌افتد؟ توسعه‌دهنده ارشد بیت کوین پاسخ می‌دهد

اگر قیمت بیت کوین ۶ میلیون دلار شود چه اتفاقی می‌افتد؟ توسعه‌دهنده ارشد بیت کوین پاسخ می‌دهد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

گوین اندرسن (Gavin Andresen)، توسعه‌دهنده ارشد بیت کوین، در اظهارنظر اخیر خود، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا سال 2061 به 6 میلیون دلار خواهد رسید. او در سناریوی خیالی خود به بررسی نتایج این اتفاق اشاره می‌کند.

به گزارش دیلی هودل، گوین اندرسن، که بعد از راه‌اندازی بیت کوین در سال 2011 توسط ساتوشی ناکاموتو به‌عنوان توسعه‌دهنده ارشد این ارز دیجیتال انتخاب شد، پستی جدید را منتشر کرده است که در آن نحوه تکامل نظری بیت کوین توضیح داده شده است.

اندرسن یک سناریوی محتمل را توصیف می‌کند که در آن بیت کوین تا سال 2061 به قیمت 6 میلیون دلار خواهد رسید، کارمزد تراکنش 326 برابر قیمت فعلی بوده و بلاک چین عمدتا توسط نهنگ‌ها استفاده می‌شود. او در این باره می‌نویسد:

تصور کنید در سال 2061 هستید؛ قیمت هر واحد بیت کوین 6 میلیون دلار آمریکاست؛ چیزی معادل 1 میلیون دلار در سال 2021 (با محاسبه نرخ تورم). هر استخراج‌کننده به ازای هر بلاک پاداش 0٫006103515625 بیت کوینی می‌گیرد. به‌علاوه، مجموع کارمزدهای 4,000 تراکنش حدود 5 بیت کوین می‌شود که یعنی حدود 7,500 دلار به ازای هر تراکنش. این در حالی است که بسیاری از تراکنش‌های بیت کوین در شبکه آن اتفاق نمی‌افتند. اکثر بیت کوین‌ها در خروجی‌های چند امضایی قفل شده و روی زنجیره دیگری به‌صورت رپد توکن (Wrapped Token) قرار می‌گیرند.

در سناریوی خیالی او، اندرسن معتقد است پابرجایی شبکه بیت کوین وابسته به افرادی است که در این شبکه باقی بمانند.

معاملاتی که در شبکه اصلی بیت کوین انجام ‌شود ارزش بالایی خواهند داشت، و [این تراکنش‌ها] بیشتر بین نهنگ‌های فوق‌العاده بزرگ و ثروتمند صورت خواهد گرفت. این نهنگ‌ها شبکه بیت کوین را برای همیشه حفظ می‌کنند. آن‌ها ماینرها و سازندگان تراکنش‌ها هستند؛ برای آن‌ها اهمیتی ندارد که هزینه و کارمزد تراکنش چقدر زیاد باشد، زیرا آن‌ها به همان اندازه‌ای که کارمزد پرداخت می‌کنند سود می‌برند.

با این حال، اندرسن معتقد است تا سال 2100، حتی آن کاربران نیز احتمالاً بلاک چین را ترک می‌کنند.

در سال 2100 نهنگ‌ها متوجه می‌شوند که پاداش استخراج تقریبا صفر است. درنهایت، هیچ بیت کوین جدیدی در شبکه تولید نمی‌شود و هیچ بیت کوینی در شبکه بیت کوین در گردش نخواهد بود. درنتیجه چیزی برای ایمن‌سازی باقی نمی‌ماند و زنجیره متوقف می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • با سلام و احترام . در انتهای تحلیل نگارنده به انحراف رفته . زیرا الگوریتم طوری نوشته شده که اگر سختی شبکه بالا برود دستمزد هم زیاد میشود و دستمزد تراکنش روزانه با هر بلاک مشخص میشود…. البته چیزی به ۲۱ میلیون اضافه نمیشود بلکه از همین مبزان بیتکوین دستمزدها جابجا میشود و و به تناسب هشریت ماینر دستمزد پرداخت خواهد شد … البته اگر تا صد سال دیگر تکنولوژی جدیدی این تکنولوژی را ترور نکند .

    • سلام دوست عزیز
      با توجه به نوسان شدید بازار ارزهای دیجیتال تیم ما از دادن سیگنال خرید یا فروش معذور استاما شما میتوانید تحلیل ارزهای مختلف را در بخش تحلیلی سایت مشاهده نمایید
      همپنین قبل از معامله ابتدا پیشنهاد میشود که اموزش لازم را ببینید و سپس وارد این بازار شوید