در صورت عدم دریافت سود سهام عدالت چه کنیم؟

در صورت عدم دریافت سود سهام عدالت چه کنیم؟

این روزها سود سهام عدالت در حال واریز شدن به حساب سهامداران سهام عدالت می‌باشد. دولت وعده داده بود که تا پایان سال سود سهام عدالت به حساب مشمولان آن واریز خواهد شد. شب گذشته نیز سود سهام عدالت برای بسیاری از مشمولان آن واریز شد. سود سهام عدالتی که شب گذشته واریز شد مربوط به عملکرد سال مالی 1399 شرکت های سرمایه پذیر بوده است. امسال واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد. در روز پنج شنبه 19 اسفند 1400 تقریبا 99 درصد سود ها دریافت و در کمترین زمان ممکن فایل اطلاعات سهامدران سهام عدالت برای بانک ها ارسال گردید.

همه شرکت های سرمایه پذیر واریز سود را انجام دادند اما دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان واریز سود را انجام ندادند و به تعهدات خود عمل نکردند.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سود سهام عدالت در سال جاری بیش از 2.5 برابر بیشترین میزان سودی است که تاکنون پرداخت شده است. در واقع به هر نفر بین 530 تا 550 هزار تومان سود سهام اختصاص پیدا کرده است. به ازای افرادی که سهام عدالت 1 میلیون تومانی دارند نیز سودی معادل 1 میلیون تومان واریز شده است. به عنوان مثال در خانواده ای 4 نفره که هر کدام دارای سهام عدالت 1 میلیون تومانی هستند به ازای هر فرد 1 میلیون تومان و در مجموع 4 میلیون تومان سود واریز شده است.

  • صاحبان سهام عدالتی که ارزش اولیه سهام آن ها 492 هزار تومان است معادل 532 هزار تومان سود دریافت کردند.
  •  کسانی که ارزش اولیه سهام آن ها 532 هزار تومان است معادل 575 هزار تومان سود دریافت کردند.
  •  کسانی که ارزش اولیه سهام آن ها 1 میلیون تومان است معادل 1 میلیون تومان سود دریافت کردند.

چه کسانی سود سهام عدالت را دریافت کردند؟

توزیع سود سهام عدالت برای صاحبان سهام عدالت تا پیش از پایان اسفند ما1400 انجام خواهد گرفت. برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، سود سهام واریز گردید.

برای اشخاصی که وام سهام عدالت را دریافت کرده اند سهام عدالت طبق شماره شبایی که اعلام کرده اند واریز گردید.

چه کسانی سود سهام عدالت را دریافت نکردند؟

تقریبا 3 میلیون نفر از مشمولانی که فوت کرده اند سود سهام عدالت را دریافت نکردند .

حدود 2 میلیون نفر نیز به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نتوانستند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

کسانی که سود سهام عدالت را دریافت نکردند چه کنند؟

اگر فردی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده اما امسال آن را دریافت نکرده احتمالا به دلیل اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام کند و در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

حال فرد می‌تواند برای اصلاح و یا ثبت شماره شبا خود از طریق اپلیکیشن سیگنال در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند. همچنین فرد قادر است شماره شبای خود را از طریق سایت سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir اصلاح نماید.

همچنین افراد در صورت عدم دریافت سود سهام عدالت می‌توانند با شماره 1569 مرکز ذینفعان بازار سرمایه تماس بگیرند و علت عدم واریز سود خود را پیگیری نمایند.

برای مشاهده آخرین اخبار سهام عدالت می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد بنر سهام عدالت شوید.

نظرات کاربران
  • سلام چک سهام عدالت من یک میلیون است ولی چرا پانصد و هفتاد و هفت تومان واریز شده

    • با سلام دوست عزیز، ارزش پرتفوی سهام عدالت افراد با یکدیگر متفاوت است. از طرفی برخی از شرکت ها سود را پرداخت نکرده اند که ممکن است شما سهامدار یکی از آن شرکت ها باشید.

  • سلام سود سهام 1400 من واریز نشده مشکل شبا هم ندارم چکارکنم؟

    • با سلام دوست عزیز می‌توانید با شماره 1569 تماس بگیرید.

  • تا به حال ثبت نام نشدم لطفا ثبت بفرمایید، باتشکر.

    • دوست عزیز، در صورت عدم دریافت سود سهام عدالت می‌توانید با شماره 1569 مرکز ذینفعان بازار سرمایه تماس بگیرید و علت عدم واریز سود خود را پیگیری نمایید.

      • من شماره شباهم ثبت کردم ولی سود نریختن درصورتی که پدرم هم همون بانک بودش براش ریختن شماره 1569هم میگه اشتباه هستش لطف کنیدبگیدچیکارکنیم

        ازاون ورهم سهام من یک میلیونی هست اینجازده 500تومان

      • با سلام دوست عزیز ممکن است شماره شبای شما مشکل داشته باشد می‌توانید از طریق سامانه سجام آن را اصلاح نمایید.