اوپراتورهای پروژه‌ی پلاس‌توکن به ۱۱ سال حبس محکوم شدند

اوپراتورهای پروژه‌ی پلاس‌توکن به ۱۱ سال حبس محکوم شدند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پایان پلاس‌توکن

بازیگران اصلی طرح پانزی و هرمی پلاس‌توکن(PlusToken) در کشور چین، امروز حکم 11 زندان دریافت کرده‌اند. در این پرونده ذکر شده که کلاهبرداران توانسته‌اند از سرمایه‌گذاران به بهانه‌های مختلف میلیارد‌ها دلار دارایی رمزارزی را به سرقت برده‌اند.

طبق گزارشات منتشر شده در خبرگزاری صبح چین، اعضای اصلی پروژه‌ی کلاهبرداری پلاس‌توکن توسط دادگاه کشور چین به 11 سال زندان محکوم شده‌اند. کلاهبرداران به جرم کلاهبرداری معادل 2/255 میلیارد دلار دارایی رمزارزی مقصد شناخته شدند.

پلاس توکن کلاهبرداری پانزی Plustoken
پلاس توکن

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، مقامات کشور چین علاوه بر دستگیری 27 نفر از اعضاء اصلی پروژه‌ی فوق‌الذکر، توانسته‌اند 82 فرد مرتبط دیگر را هم در ماه جولای دستگیر کنند. طبق اسناد منتشر شده توسط دادگاه، مقامات توانسته‌اند در ماه نوامبر بالغ بر 4 میلیارد دلار دارایی رمزارزی را از اوپراتورهای پروژه‌ی پانزی پلاس‌توکن کشف و ضبط کنند. در ادامه گفته شده که رمزارزها ضبط شده عبارتند است 94 هزار واحد رمزارز بیت کوین، حدود 80 هزار واحد رمزارز بیت‌کوین‌کش(BCH)، 833 هزار واحد رمزارز اتریوم، 75 هزار واحد رمزارز دش(DASH)، بیش از 1/4 میلیون واحد رمزارز لایت‌کوین(LTC)، حدود 6 میلیارد واحد رمزارز داژکوین(DOGE) و 213 هزار دلار رمزارز پایدار تتر(USDT).

رویکرد چین در قبال پروژه‌های پانزی

پیگیری پروژه‌ی کلاهبرداری پلاس‌توکن زمانی آغاز شد که قانون‌گذاران کشور چین با انتشار دستورالعمل‌های جدیدی خواستار توقف کامل فعالیت تمام پروژه‌های جعلی و پانزی شدند. همچنین، دستگیری اعضاء این پروژه یک پیروزی چشم‌گیر برای مقامات قضائی کشور چین محسوب می‌شود، زیرا پلاس‌توکن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های هرمی و پانزی جهان به شمار می‌آمد.

پروژه‌ی پلاس‌توکن ابتدا توسط چن بو(Chen Bo) و در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد. این پروژه از همان ابتدا تمامی ویژگی‌های یک طرح پانزی کلاسیک را در اختیار داشت و با دریافت سرمایه از سرمایه‌گذاران، سود سپرده‌های جدید را پرداخت می‌کرد. آقای چن بو و سایر اوپراتورهای پلاس‌توکن برای جمع‌آوری عضو به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و روش‌های آفلاین روی آوردند. پس از مدت کوتاهی حق عضویت در این طرح به 500 دلار رمزارز بیت کوین و سایر رمزارزها رسید.

بین سال‌های 2018 و 2019 این پلت‌فرم هرمی توانست بیش از 2/5 میلیون نفر عضو فعال جمع‌آوری کند، درحالیکه پاداش پرداخت شده به آن‌ها براساس اعضاء جدید و زیرمجموعه‌گیری پرداخت می‌شد. در عین حال، طبق گزارشات دادگاه، مجموع درآمد حاصل از اعضاء جدید به رقمی بالغ بر 2/2 میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این، در اسناد دادگاهی ادعا شده که آقای چن بو بخش چشم‌گیری از درآمد طرح پلاس‌توکن را صرف زندگی شخصی خود کرده و در مواردی همچون خرید اتومبیل و املاک گران قیمت برای خود و نزدیکانش خرج کرده است.

نظر شما در رابطه با رویکرد مقامات چینی در قبال پروژه‌ی پلاس‌توکن و هجوم گسترده به آن چیست؟ چه راهکارهایی برای جلوگیری از رشد و گسترش اینگونه طرح‌های پانزی وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.