انجام بزرگترین پولشویی‌های تاریخ جهان توسط بانک‌های مطرح؛ تاثیر آن بر بیت کوین چیست؟

انجام بزرگترین پولشویی‌های تاریخ جهان توسط بانک‌های مطرح؛ تاثیر آن بر بیت کوین چیست؟

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک موسسه پژوهشی فعال در حوزه بانکداری، بسیاری از بانک های بزرگ جهان گرفتار رسوایی بزرگی شدند. این داده‌ها نشان می‌دهد بزرگترین بانک‌های جهان از جمله جی‌پی‌مورگان، HSBC، ششمین بانک بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ و بانک Deutsche، یکی از غول‌های بانکداری در اروپا و امریکا و آسیا که هفدهمین بانک بزرگ جهان است، حدفاصل سال‌های ۱۹۹۹-۲۰۱۷ حدودا ۲ تریلیون دلار از پول‌های غیرقانونی را پولشویی کرده‌اند. این تحقیق گسترده توسط ۱۰۹ سازمان مستقل صورت گرفته است و یکی از بزرگترین رازهای سیستم بانکی جهان را افشا کرده است.

هشدار: مراقب کلاهبرداری‌ها در اهدای رایگان توکن UNI باشید

افول هژمونی سیستم بانکداری جهان

پولشویی بانک

گزارش فوق نشان می‌دهد که بانک‌های بزرگ جهان با کارتل‌های مواد مخدر جهان، مجریان طرح‌های کلاهبرداری پانزی، قاتلان و سارقان بزرگ جهان همکاری بسیاری نزدیکی داشته و به آنها در جابه‌جایی پول در سرتاسر جهان کمک کرده‌اند. در بخشی از این گزارش آمده است:

سود حاصل از نبردهای مرگبار مواد مخدر، سرمایه‌های حاصل از اختلاس‌های بزرگ در کشورهای در حال توسعه و پول‌های بادآورده ناشی از طرح‌های پانزی، علی رغم غیرقانونی بودن، به راحتی به این بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ جهان وارد و از آن خارج می‌شده‌اند.

تنها ۱.۳ تریلیون دلار (۱.۳ هزار میلیارد دلار) از پول‌های غیرقانونی از طریق بانک Deutsche پولشویی شده و وارد چرخه پول‌های تمیز و قانونی شده است. رئیس این موسسه تحقیقاتی در توییتر خود در زمینه این پولشویی بزرگ تاریخ این چنین نوشت:

مدیران ارشد بانک Deutsche از سال‌ها پیش در مورد خطاهای جدی این بانک که منجر به یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های پولشویی در تاریخ بشر شده آگاهی داشته‌اند و اقدامی برای جلوگیری از آن نکرده‌اند.

این موسسه تحقیقاتی همچنین نواقص قوانین ضد پولشویی و راه‌کارهای دیگری را که برای ریشه کن کردن فعالیت‌های غیرقانونی بود را معرفی کرد:

علی رغم اختیارات گسترده بانک ها برای تحقیق در مورد دارندگان حساب‌های بانکی، تحقیقات ما نشان می‌دهد که بانک‌ها و موسسات مالی جهان ابتدایی‌ترین کنترل‌ها را بر روی مشتریان خود انجام نمی‌دهند. برای مثال بانک‌ها سازوکاری مبنی بر تایید محل کار یک مشتری در زمان افتتاح حساب را در اختیار ندارند.

آغاز ناامیدی مردم از سیستم بانکداری

در حالی که معمولا بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به عنوان پول محبوب خلافکاران و جنایتکاران به شمار می‌رود، اما هزاران سند و مدرک محرمانه وجود دارد که تایید می‌کند بزرگترین موسسات مالی و غول‌های بانکداری در جهان قادر به مقابله با پولشویی نیستند. با این حال بسیاری از دانشمندان اقتصادی جهان معتقدند که بیت کوین به دلیل شفافیت بالا کار را برای شناسایی پول‌های غیرقانونی راحتتر کرده است:

زمانی که از بیت کوین برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود، این تراکنش‌ها در اختیار عموم بوده و کاملا قابل ردیابی است. صرافی‌های نیز معمولا در مورد چنین پول‌هایی به صورت متحد عمل کرده و تراکنش‌های انجام شده توسط کیف پول‌های مشکوک را وارد صرافی خود نمی‌کنند و به این صورت فرد خلافکار قادر به نقد کردن دارایی خود نخواهد بود. در حالی که بانک‌ها چنین امکاناتی را در اختیار ندارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.