انتقاد استاندار کرمان از عملکرد جزیره‌ای ادارات؛تولید یک معدن هفت ماه متوقف مانده است

انتقاد استاندار کرمان از عملکرد جزیره‌ای ادارات؛تولید یک معدن هفت ماه متوقف مانده است
خلاصه اخبار

کرمان – ایرنا – استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای دستگاه های اجرایی گفت: معدن مس درالو هفت ماه آماده بهره برداری است اما ایراد ۲ تا سه دستگاه اجرایی مانع افتتاح این معدن شده است.

به گزارش ایرنا ، محمد مهدی فداکار روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان که پس از جلسه ویدیوکنفرانسی رییس جمهور با مدیران کشور برگزار شد افزود: این معدن 30 هزار تن ظرفیت تولید مس دارد و در صورت فعالیت سالانه 300 میلیون دلار تولید خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هفت ماه فعالیت این معدن می توانست حدود 200 میلیون دلار درآمد داشته باشد اما دستگاه های اجرایی اجازه این کار را ندادند.

فداکار تاکید کرد: این معدن 500 نیروی کار دارد که فعالیت آن می توانست 30 تا 40 میلیارد تومان حقوق و دستمزد را به منطقه وارد کند و این میزان اقتصاد منطقه اطراف معدن را رونق می داد اما این مهم به علت جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی محقق نشد.

انتقاد استاندار کرمان از عملکرد جزیره‌ای ادارات؛تولید یک معدن هفت ماه متوقف مانده است

استاندار کرمان گفت: خانواده ها نگران اشتغال فرزندان خود هستند و ما نمی توانیم بین‌بخشی کار کنیم زیرا یک مجموعه را گرفتار می کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: باید ضمن پیگیری، به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در استان کرمان کمک کنیم تا علاوه بر مهار تورم و برنامه رشد تولید به نتیجه برسد و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم باید اشتغال ایجاد کرد که مقدمه آن سرمایه گذاری است.

فداکار افزود: دستگاه ها در بحث واگذاری زمین و تامین زیرساخت ها از جمله آب، برق، گاز، تامین اجتماعی، مالیات و امور بانکی برای سرمایه گذاران مسئولیت دارند و در این زمینه باید پاسخگو باشیم؛ باید کار مردم را انجام دهیم زیرا وظیفه اصلی ما همین است.

وی تصریح کرد: تولید نقش اساسی در تحقق شعار سال دارد و اگر بخواهیم این حوزه را کمک کنیم همه مسئولان باید پای کار باشند و جزیره ای عمل نکنند؛ همه باید در این حوزه متمرکز شویم و کار را پیش ببریم.

2900 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی واریز شد

استاندار کرمان در ادامه گفت: نکته دوم اعتبارات است که 2 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی پایان سال گذشته به حساب واریز شده که عدد بزرگی است.

وی افزود: دستگاه های استان کرمان باید مراقبت کنند برای اجرای طرح های عمرانی بسرعت مناقصه برگزار کنیم و راهکارها را برای جذب این اعتبارات انجام دهیم.

استاندار کرمان یادآور شد: این اعتبار به اضافه اعتبارات سفر رییس جمهور به استان کرمان، اعتبارات عمرانی و مولدسازی دارایی سرمایه ای باید توسط دستگاه های اجرایی پیگیری شود؛ با این اعتبارات عمده پروژه های این استان کلید می‌خورد و سبب فعالیت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط می شود.

فداکار افزود: شاخص های کسب و کار در استان کرمان بهبود یافته و به رتبه 25 کشور رسیدیم اما رتبه خوبی نیست زیرا با سرمایه گذار همکاری نمی کنیم؛ در این زمینه مصوبه می دهیم اما باید از ظرفیت قانونی برای حمایت از آنان نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قانون مولدسازی را باید جدی بگیریم زیرا این قانون شرایط خوبی دارد اظهارداشت: آموزش و پرورش و بهداشت بیشترین اموال این حوزه را دارند که مزیت اجرایی این قانون در صورت اجرا به خود این دستگاه ها بر می‌گردد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: فرمانداران نیز به بهتر برگزار شدن جشن ستاد دیه این استان کمک کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از اعضای ستاد خدمات سفر استان کرمان گفت: آمار تصادفات نسبت به سال گذشته با توجه به افزایش سفرها در استان کاهش یافته اما همچنان جزو استان های پرحادثه هستیم؛ ضمن اینکه وسعت کرمان نیز هم‌اندازه چند استان است.

مرجع: ایرنا