انتشار لیست شرکت هایی با ارزش میلیاردها دلار که از تکنولوژی بلاک چین بهره میبرند

انتشار لیست شرکت هایی با ارزش میلیاردها دلار که از تکنولوژی بلاک چین بهره میبرند
خلاصه اخبار

مجله آمریکایی فوربز (Forbes) لیستی منتشر کرده است و در آن اسامی شرکت هایی با ارزش میلیاردها دلار که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین هستند را فهرست نموده است.

به گزارش سیگنال، مجله آمریکایی فوربز (Forbes) یک لیست با عنوان “Blockchain’s Billion Dollar Babies” منتشر کرده است که در آن اسامی شرکت هایی که درآمد یا ارزشی برابر با یک میلیارد دلار یا بیشتر دارند و مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین هستند را فهرست نموده است.

این فهرست شامل شرکت هایی است که در فضای توسعه ارزهای دیجیتال و بلاک چین فعالیت می کنند؛ علاوه بر آن شرکت های مالی سنتی مانند بانک ها، شرکت های مواد غذایی، شرکت های مدیریت زنجیره تامین و دیگران نیز در آن قرار گرفته اند.

بسیاری از شرکت های ذکر شده برند های معروفی همچون آمازون، والمارت، فیس بوک، مسترکارت، مایکروسافت و نستله هستند.

شرکت های مرتبط با ارز دیجیتال که در این لیست قرار دارند شامل صرافی Coinbase، شرکت اروپایی استخراج و تولید سخت افزار Bitfury و شبکه خدمات مالی ریپل (Ripple) می شوند.

علاوه بر مشخص کردن شرکت های بزرگ که در حال استفاده از تکنولوژی بلاک چین هستند، این لیست همچنین شامل پروتکل هایی است که این شرکت ها از آن استفاده می کنند. پروتکل های Hyperledger مختلف، پروتکل Corda متعلق به کنسرسیوم بلاک چین R3 و شبکه اتریوم برخی از این اسمی هستند که در لیست فوربز ذکر شده است.

فوربز در این مقاله توان بالقوه تکنولوژی بلاک چین جهت ساده سازی فرایند کسب و کارهای مختلف را بیان نمود. به عنوان مثال شرکت (Depository Trust & Clearing Corp (DTCC که نود میلیون تراکنش در روز را پردازش می کند، قصد دارد 50،000 حساب کاربری خود را به سیستم مبتنی بر بلاک چین منتقل نماید تا از معایب روش سنتی ذخیره اطلاعات در سرورهای متمرکز پیش گیری کند.

در اواسط ماه مارس سال جاری، شرکت DTCC یک مقاله سفید (White paper) منتشر نمود که در آن اصول هدایت کننده جهت پردازش اوراق بهادار مبتنی بر توکن را بررسی کرده بود. این مقاله ویژگی های منحصر بفرد بازارهای نوظهور را برای اوراق بهادار مبتنی بر توکن شناسایی نموده و پیشنهاد می کند که استانداردهای سیاست جهانی برای بازار های سنتی اغلب در تکنولوژی های جدید نیز قابل اجرا هستند و معتقد است اجرای آنها برای سهامداران مفید است تا بتوانند مسئولیت های قانونی خود در قبال اوراق بهادار دیجیتال را شناسایی کنند.

منبع: cointelegraph.com

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.