انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در راه است

انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در راه است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبعد از آزاد سازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال 99 و انتخاب بین دو روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم ، مشمولان سهام عدالت عملاً به دو دسته مجزا تقسیم شدند. گروهی که با انتخاب روش مستقیم تصمیم گرفتند تا خود، مستقیما سهام شرکت‌های حاضر در این پورتفو را مدیریت کنند و گروهی […]

بعد از آزاد سازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال 99 و انتخاب بین دو روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم ، مشمولان سهام عدالت عملاً به دو دسته مجزا تقسیم شدند.

گروهی که با انتخاب روش مستقیم تصمیم گرفتند تا خود، مستقیما سهام شرکت‌های حاضر در این پورتفو را مدیریت کنند و گروهی که با انتخاب روش غیر مستقیم، مدیریت این سهام را به شرکت سرمایه‌گذاری استان خود سپردند.
حالا بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از ثبت اولین شرکت سرمایه‌گذاری استانی در تابلو بورس، نوبت به آن رسیده تا سهامداران روش غیر مستقیم، با شرکت در مجمع عمومی این شرکت‌ها، با رای خود، اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها را تعیین کنند.

مجامع عمومی شرکت‌ها ابزاری مناسب برای دسترسی مستقیم سهامداران به مدیران شرکت‌ها، بررسی عملکرد آنها و انتخاب افراد مناسب برای مدیریت شرکت در سال مالی بعد است.

این موضوع برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اهمیت ویژه ای دارد، چرا که این شرکت‌ها در آینده به سرمایه‌گذاری بخشی از دارایی شرکت، در پروژه‌های مربوط به استان خود خواهند پرداخت و در نتیجه؛ انتخاب مناسب پروژه‌های هدف، به معنای افزایش سودآوری شرکت در کنار پیشرفت بیشتر منطقه خواهد بود.

آیا هرکسی می‌تواند برای حضور در هیئت مدیره این شرکت‌ها، کاندید شود؟

تمام سهامداران شرکت، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ساکن استان مورد نظر هستند یا نه، می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه ستان برای این موضوع کاندید شوند.

در نهایت لیست افرادی که صلاحیت مدیریتی آنها بر اساس قوانین موجود تایید شود، چند روز قبل از برگزاری مجمع عمومی از طریق سامانه دیما اعلام خواهد شد تا سهامداران بتوانند ضمن بررسی سوابق این افراد، برای انتخاب مدیران مورد نظر خود تصمیم گیری کنند.

سامانه دیما طی اطلاعیه‌ای، شرایط عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را شامل داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید مراجع ذی صلاح؛ سابقه تجربی مکفی و مرتبط؛ ارسال مدارک و مستندات مدارک تحصیلی، حرفه ای و تجربی بصورت کامل ذکر کرده است.

توجه داشته باشید که ثبت نام متقاضیان تا 10 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

چطور در مجمع عمومی شرکت کنیم؟

برای شرکت در مجمع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، نیازی به انجام فرآیندهای پیچیده نیست. شما می‌توانید پس از تکمیل احراز هویت سجام، با مراجعه به سامانه دیما، از زمان برگزاری مجمع عمومی و اطلاعات مورد نیاز از قبیل دستور جلسه و … اطلاع پیدا کنید. فرآیند برگزاری مجامع عمومی و رای گیری‌های مربوط به آن؛ به صورت آنلاین و از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

در نظر داشته باشید که برای رسمیت پیدا کردن مجامع عمومی باید حد نصاب مشخصی از سهامداران در این مجمع حضور پیدا کنند، اما در صورت عدم دستیابی به این حدنصاب، مجمع لغو و تاریخ جدیدی برای برگزاری مجدد آن اعلام می‌شود.

در برگزاری مجمع برای نوبت دوم، این حد نصاب وجود ندارد و مجمع با هر تعداد شرکت کننده رسمیت خواهد داشت. در حال حاضر نزدیک به 16 شرکت سرمایه‌گذاری استانی، اولین نوبت از مجامع عمومی خود را برگزار کرده‌اند و با به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران حاضر در جلسه، در آستانه برگزاری نوبت دوم هستند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • من سهام عدالت غیر مستقیم دارم حتما باید در سامانه دیما ثبت نام کنم

    • سلام، در صورت تمایل به شرکت در مجمع عمومی میتوانید از خدمات این سامانه استفاده کنید

  • با سلام
    کسی از جریان وساشرقی خبر داره؟
    هر روز قبل شروع سفارش گذاری ۹ میلیون سهم توی صف فروش هست، و حذف هم نمیشه ، هر روز هم ۱۰ هزار سهم بیشتر معامله نمیشه….
    اینقدر بی قانونه ؟؟

  • سود سهام هنوز برام نیامد ایمان نعیمی باتشکر ازشما