اقتصاد انگلیس۶میلیارد پوند آب رفت

اقتصاد انگلیس۶میلیارد پوند آب رفت

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاینبه نقل از خبرآنلاین، پایتخت انگلیس در تقسیم‌بندی جدید محدودیت‌های جدید کرونایی وزارت بهداشت انگلیس قسر در رفت. بر اساس اعلام وزیر بهداشت انگلیس، بیشتر مناطق این کشور از دوم دسامبر و پس از پایان دوره دوم قرنطینه سراسری در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار خواهند گرفت.

با این حال لندن و شماری از مناطق جنوبی انگلیس در سطح ماقبل آخر از محدودیت‌های کرونایی قرار خواهند داشت تا به این ترتیب شرکت‌های تجاری بتوانند از پنجشنبه هفته آینده فعالیت‌های خود را با رعایت اصول بهداشتی از سر بگیرند.

«مت هنکاک» با ایراد سخنانی در مجلس عوام اظهار کرد: زمانی که قرنطینه سراسری به پایان برسد، لندن در سطح دوم محدودیت‌های کرونایی قرار خواهد گرفت. اما نباید از تلاش‌ها برای مقابله با کرونا دست بکشیم و دستاوردهایی را که به دست آوردیم از دست بدهیم. وی تصریح کرد: کرونا همچنان یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

“بوریس جانسون” نخست وزیر انگلیس نیز از مردم این کشور خواسته تا زمستان امسال در نبرد علیه ویروس کرونا مقاومت و اصول بهداشتی را رعایت کنند. او که به دلیل تماس با فرد مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه اجباری به سر می برد، امروز در جلسه مجازی با اعضای دولت تصریح کرد: باید پاهای خود را روی گلوی این هیولا بگذاریم.

جانسون درست پنجشنبه سه هفته پیش دومین دور قرنطینه سراسری در انگلیس را برای مهار شمار مبتلایان به کرونا اعمال کرد. موعد محدودیت‌ها یک هفته دیگر به پایان می‌رسد تا تدابیر جدیدی جایگزین شود.

بحران کرونا در کنار ابهامات ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپااوضاع اقتتصادی انگلیس را در نوردیده‌ است.

وزیر اقتصاد انگلیس دیروز چهارشنبه با ایراد سخنانی در مجلس عوام با تشریح مشکلات ناشی از بحران کرونا اعلام کرد که بازده اقتصادی این کشور به پایین‌ترین حد در 300 سال گذشته رسیده و اوضاع در حالت اضطراری قرار دارد.

«ریشی سوناک» پیش‌بینی کرد که اقتصاد انگلیس تا پایان امسال 11.3 درصد به دلیل بحران کرونا کوچک‌تر خواهد شد. به گفته وی اوضاع اقتصادی این کشور دست کم تا سال 2022 ترمیم نخواهد شد و ممکن است برای مدت طولانی بهبود پیدا نکند.

بر اساس پیش‌بینی وزیر دارایی انگلیس، بدهی دولت به 394 میلیارد پوند خواهد رسید که این میزان بیشترین حد در دوران صلح محسوب می‌شود. وی عنوان کرد که دولت تاکنون 280 میلیارد پوند برای کمک به اقتصاد کرونازده انگلیس هزینه کرده و سال آینده 55 میلیارد پوند دیگر برای بهبود اوضاع اقتصادی خرج خواهد کرد.

او با این حال پیش‌بینی کرد که اقتصاد انگلیس در سال 2025 میلادی، 3 درصد کوچک‌تر از میزانی خواهد بود که مارس (فروردین) گذشته تخمین زد.

دولت برای جبران بدهی‌های خود چاره‌ای جز افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌های عمومی نمی‌بیند اما بازتاب این مساله انتقادهای گسترده‌ای را در داخل به همراه داشته است.