اف‌بی‌آی تلفن همراه یکی از حامیان ترامپ در کنگره را مصادره کرد

اف‌بی‌آی تلفن همراه یکی از حامیان ترامپ در کنگره را مصادره کرد
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) تلفن همراه یکی از حامیان دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را در ارتباط با موضوع تحقیق کنگره درباره حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) مصادره کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روزنامه نیویورک‌تایمز، اسکات پری نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مامور اف‌بی‌آی هنگام سفر با خانواده‌اش، تلفن همراه وی را مصادره کردند. این مساله نشانه دیگری از بالا گرفتن تب تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره آمریکا است.

این نماینده ایالت پنسیلوانیا بدون ذکر علت توقیف تلفن همراه خود توسط اف‌بی‌آی، این اقدام را توهین آمیز دانست. پری به عنوان حامی رییس جمهوری سابق آمریکا، در تحقیقات حادثه حمله به کنگره توسط حامیان ترامپ مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است. 

پری در این بیانیه اشاره کرد که ماموران اف‌بی‌آی اجازه صحبت کردن او را با وکیلش ندادند. وی گفت: آنها هیچ تلاشی برای تماس با وکیل من انجام ندادند.

او گفت: تلفن من حاوی اطلاعاتی درباره فعالیت‌های سیاسی و قانونگذاری، و گفتگوهای شخصی/خصوصی با همسر، خانواده و دوستانم است. هیچ‌کدام از اینها به دولت مربوط نمی‌شود.

این نماینده جمهوریخواه که به انتشار گسترده اظهارات غلط ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا کمک می‌کرد، چند هفته پیش از حمله به کنگره در سال 2021 با کاخ سفید در ارتباط بود.

در جریان جلسه استماع کنگره در ماه ژوئن، قانونگذاران شهادت دادند که پری از ترامپ درخواست عفو کرده اما وی این مساله را رد می‌کند. پری پذیرفته که ترامپ را به جفری باسرت کلارک وکیل سابق وزارت دادگستری معرفی کرده است. کلارک از جفری روزن کفیل دادستان کل آن زمان می خواست که نامه ای به ایالت جورجیا بفرستد و ادعا کند که وزارتخانه متوجه تقلب در رای گیری شده است. زمانی که این کار شکست خورد، کلارک به دنبال این بود که ترامپ او را به عنوان کفیل دادستان کل منصوب کند.

در ماه ژوئن، ماموران فدرال دستگاه‌های الکترونیکی کلارک را از خانه وی در ویرجینیا مصادره کردند.

اخیرا ماموران اداره تحقیقات فدرال به خانه ترامپ در پالم بیچ فلوریدا یورش برده و محل را جستجو کردند. گفته می‌شود اف‌بی‌آی به دنبال جعبه‌های حاوی اسناد و مدارک کاخ سفید است که به اقامتگاه ترامپ انتقال یافته و در بین آنها اسناد طبقه‌بندی شده هم وجود دارد. به گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی ترامپ پیش از یورش اف‌بی‌آی قصد از بین بردن برخی از یادداشت‌های دست نویس خود را داشته است.