افشای پشت پرده معادن ثبت شده

افشای پشت پرده معادن ثبت شده
خلاصه اخبار

معدن۲۴:نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: متاسفانه اکثر معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی، غیر فعال و متعلق به افراد ذی‌نفوذ در برخی اداره‌ها هستند.

به گزارش سیگنال به نقل از معدن 24

معدن24:نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: متاسفانه اکثر معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی، غیر فعال و متعلق به افراد ذی‌نفوذ در برخی اداره‌ها هستند.

احمد محرم‌زاده در جمع روسای دانشگاه‌های منطقه ارسباران برضرورت هدفمند کردن مراکز آموزش عالی در سراسر کشور و منطقه ارسباران در راستای همراهی با مراکز تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و تحقق این امر را به نفع صنعت و جامعه برشمرد و عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اهر حرکت‌های خوبی در راستای تولید علم انجام گرفته که ضرورت دارد تلفیق علم و صنعت و تبادل تجربیات در این حوزه‌ها بیشتر شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیر فعال بودن معادن ثبت شده منطقه به نام افراد و اشخاص افزود: متاسفانه این معادن سال‌ها غیر فعال بوده و این افراد ذی‌نفوذ که معادن در اختیار آن‌ها است، رغبتی برای فعال‌سازی آن‌ها ندارند.

محرم‌زاده یکی از محورهای توسعه شهرستان را ظرفیت معادن عنوان کرد و گفت: فعال‌سازی معادن غیر فعال در منطقه می‌تواند زمینه را برای اشتغال پایدار، به خصوص برای جوانان منطقه فراهم کند. این منطقه از نظر قابلیت‌های معدنی بسیار مستعد برای کارآفرینی بوده و هم‌اکنون 20 معدن ثبت شده وجود دارد که توسط برخی افراد قبضه شده و غیر فعال هستند که ضرورت دارد اداره صمت و دستگاه‌های مرتبط پیگیر فعال‌سازی این معادن باشند. در صورت ادامه این وضعیت ضمن خلع ید، آن‌ها را به افراد واجد شرایط جدید واگذار کنند.

این نماینده مجلس ایجاد دانشکده و مرکز تحقیقات معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای همکاری‌های بین بخشی بین معادن و مراکز دانشگاهی را مهم ارزیابی کرد و راه‌اندازی آن‌ها را در این دانشگاه گامی برای توسعه منطقه برشمرد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را یک فرصت ارزشمند برای توسعه رشته مرتبط با قابلیت‌های منطقه ازجمله، معدن و رشته‌های فنی مهندسی عنوان کرد و نقش این دانشگاه در تقویت و توسعه مراکز آموزش عالی به خصوص تحصیلات تکمیلی مهم و تاثیرگذار برشمرد و از خدمات ارزشمند رئیس این دانشگاه در تحقق این امر قدردانی کرد.

بر اساس گزارشی از فارس، محرم‌زاده همچنین بر ضرورت رعایت قوانین توسط معادن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای خدمات و کمک به توسعه زیرساخت‌ها را یادآور شد و گفت: باید در معادن بخصوص بخش خصوصی برای جذب نیرو اولویت جذب نیروهای بومی و سهمیه ایثارگران در جذب نیروهای جدید لحاظ شود.