افزون بر ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد

افزون بر ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد
خلاصه اخبار

سنندج-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲۱ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی طی سال گذشته از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان انجام شد.

بختیار خلیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نتیجه این تعداد بازرسی انجام شده توسط بازرسان، 2 هزار و 778 فقره پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شد.

وی با اشاره به کشف سه هزار و 64 مورد تخلف در این بازرسی ها، افزود: عمده این تخلفات، گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: ارزش ریالی جریمه اعمال شده برای این تعداد پرونده تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی استان افزون بر 155 میلیارد و 749 میلیون ریال است.

خلیقی ادامه داد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان چهار هزار و 148 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 631 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره مراتب را با شماره تلفن 124 در میان گذاشته و یا به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

75 هزار و 768 واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از 30 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

مرجع: ایرنا