افزودن شاخص ریپل به بازار بورس نزدک (NASDAQ)

افزودن شاخص ریپل به بازار بورس نزدک (NASDAQ)
خلاصه اخبار

بازار بورس نزدک شاخص ارز دیجیتال دیگری را این بار برای سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا یعنی ریپل اضافه می کند.

این شرکت روز دوشنبه اعلام نمود که از طریق همکاری این شرکت با شرکت داده و تحقیقاتی بلاک چین نیوزلندی بریو نیو کوین (Brave New Coin) از تاریخ 1 می سال 2019 (11 اردیبهشت) شاخص آنی برای ریپل تعریف خواهد شد.

این شاخص، شاخص نقدینگی ریپل یا XRPLX است که در واقع برای قیمت ریپل بر حسب دلار و براساس نقدینگی بازار نرخی پیشنهادی تعیین می کند. شرکت Brave New Coin اذعان داشت:

“داده های شاخص XRPLX از حجم و عمق بازار معاملات با بیشترین میزان نقدینگی نشات می گیرند.”

این شرکت افزود:

“در حال حاضر صرافی های ارز دیجیتال انتخاب شده شامل بیتفینکس (Bitfinex)، بیت استمپ (Bitstamp)، صرافی پولونکس (Poloniex) و کراکن (Kraken) هستند.”

این جریان روی سرویس داده های شاخص جهانی نزدک (GIDS) یا Nasdaq Global Index Data ServiceSM نیز به زودی قابل بهره برداری خواهد بود. داده های این شاخص از سال 2014 به بعد موجود می باشد و هر پنج دقیقه بروز رسانی می شود.

شاخص مذکور براساس متودولوژی حسابرسی مستقل و غیر وابسته به قوانین سازمان بین المللی کمیسیون اوراق بهادار (IOSCO) عمل می کند.

نزدک اولین بار همکاری خود با شرکت Brave New Coin را از اوایل سال 2019 میلادی با تعریف شاخص هایی برای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) آغاز کرد.

ماه گذشته میلادی، نزدک با در نظر گرفتن سرمایه گذاری بازار روی کوین ها دو شاخص معیار (یکی با در نظر گرفتن بیت کوین و دیگری بدون در نظر گرفتن بیت کوین)  که 200 ارز دیجیتال برتر را از لحاظ سرمایه گذاری در بازارشان تحت پوشش قرار می داد، معرفی کرد.

منبع: coindesk.com

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.

برچسب‌ها