افزایش 5 میلیونی قیمت شمش روی فاسمین در یک ماه

افزایش 5 میلیونی قیمت شمش روی فاسمین در یک ماه
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت کالسیمین در زمینه تولید و فروش شمش روی فعالیت دارد. کالسیمین در آبان ماه با فروش 27 تن شمش روی، 258 تن کنسانتره روی خام و 42 تن کنسانتره سرب درآمد 5 میلیارد تومانی ساخته است. همچنین کالسیمین در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت کالسیمین در زمینه تولید و فروش شمش روی فعالیت دارد. کالسیمین در آبان ماه با فروش 27 تن شمش روی، 258 تن کنسانتره روی خام و 42 تن کنسانتره سرب درآمد 5 میلیارد تومانی ساخته است. همچنین کالسیمین در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 درآمد تجمیعی 361 میلیارد تومانی ساخته است.

کاهش چشمگیر درآمد ماهانه فاسمین

درآمد آبان ماه فاسمین نسبت به مهر ماه کاهش یافته است. فاسمین در مهر ماه درآمد 10 میلیارد تومانی ساخته است که در آبان ماه به 5 میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد فاسمین 5 میلیارد تومان کاهش یافته است. کاهش مقداری فروش دلیل اصلی کاهش درآمد فاسمین است. این در حالی است فاسمین در مهر ماه نتوانسته است هیچگونه شمش روی را به فروش برساند و در آبان ماه فروش 27 تنی شمش روی داشته است اما  به دلیل کاهش قابل توجه فروش دیگر محصولات درآمد فاسمین کاهش یافته است.

اما سناریو کاهش درآمد فاسمین از خرداد ماه شروع شده است. فاسمین در خرداد ماه با ساخت درآمد 284 میلیاردی بالاترین میزان درآمد ماهانه طی 8 ماه فروش، را رقم زده است که پس از آن روند نزولی درآمد ماهانه فاسمین آغاز شده است و در آبان ماه به سطح فروش فروردین ماه رسیده است.

0

افزایش نرخ فروش شمش روی در آبان ماه

شمش روی محصول اصلی فاسمین است که وزن بالایی در سبد درآمدی شرکت دارد به این ترتیب تغییرات در مقدار فروش این محصول و همچنین نرخ فروش آن بر درآمد فاسمین اثرگذار است.

علی‌رغم روند کاهشی در مقدار کل فروش فاسمین، نرخ فروش شمش روی تا تیر ماه روند نوسانی نامنظمی داشته است اما از تیر ماه نرخ فروش شمش روی نیز مسیر کاهشی طی کرده است اما این روند تا مهر ماه ادامه داشته و در آبان ماه رشد با افزایش همراه بوده و از محدوده 25 میلیون تومان به ازای هر تن در شهریور ماه به نزدیکی 30 میلیون تومان به ازای هر تن در آبان ماه رسیده است.

این در حالی است که فاسمین در مهر ماه شمش روی به فروش نرسانده است و خطر قرمز در نمودار قیمیتی شمش روی به همین دلیل است که برای پیوستگی قیمت این محصول، برای مهر ماه قیمت شهریور ماه لحاظ شده است.

3

افزایش 98 میلیاردی درآمد تجمیعی فاسمین

درآمد تجمیعی فاسمین در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. فاسمین در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 97 درآمد 263 میلیارد تومانی ساخته است که در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 به 361 میلیارد تومان رسانده است. بنابراین درآمد تجمیعی فاسمین رشد 37 درصدی  (معادل افزایش 98 میلیارد تومانی) داشته است. افزایش درآمد تجمیعی فاسمین به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات و همچنین افزایش مقداری فروش شرکت است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها