افزایش 136 درصدی سود سهام فنوال

افزایش 136 درصدی سود سهام فنوال
خلاصه اخبار

گروه کارخانه‌های تولید نورد آلومینیوم در سال 97 مبلغ 234 میلیارد تومان درآمد داشته و از این میزان درآمد سود خالص 12 میلیارد و 700 میلیون تومان شناسایی کرده است و برای هر سهم سود 189 ریالی در نظر گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد 136 درصدی داشته است.

به گزارش سیگنال به نقل از بااقتصاد، گروه کارخانه های تولیدی نورد آلمینیوم در سال 97 مقدار 9 هزار تن محصول فروش کرده که از این مقدار فروش مبلغ 234 میلیارد تومان درآمد عملیاتی ساخته است. نرخ فروش محصولات فنوال، براساس نرخ بازار می‌باشد و طی سال 97 به دلیل افزایش هزینه‌های تولید نرخ فروش این محصولات افزایش یافته است، علی‌رغم کاهش مقدار فروش، مبلغ فروش فنوال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مقدار فروش فنوال از 14 هزار تن در سال 96 با کاهش پنج هزار تنی به 9 هزار تن در سال 97 رسیده است، که دلیل کاهش مقدار فروش شرکت رکود حاکم بر بازار، عوارض ناشی از تحریم ظالمانه امریکا وتعلیق پروژه های عمرانی، نوسانات شدید نرخ ارز، عرضه نامناسب شمش آلومینیوم در بورس فلزات، نوسان شدید قیمت‌ها اعم از مواد اولیه و ملزومات مصرفی و کاهش شدید تولید صنایع پایین دستی بوده است. اما میانگین نرخ فروش محصولات فنوال در سال 97 نسبت به سال 96 رشد 100 درصدی داشته است. افزایش نرخ فروش محصولات فنوال موجب شده است درآمد شرکت از 176 میلیارد تومان به 234 میلیارد تومان برسد.

حاشیه سود خالص فنوال به شش درصد رسید

سود عملیاتی فنوال با رشد 43 درصدی به 21 میلیارد تومان رسیده است، همچنین به دلیل از بین رفتن هزینه‌های غیر عملیاتی و افزایش درآمدهای عملیاتی سود خالص شرکت با رشد 137 درصدی به 13 میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه این عملیات فنوال برای هر سهم در سال 97 سود خالص 189 ریالی شناسایی کرده است که سود خالص هر سهم شرکت نسبت به دوره گذشته رشد 136 درصدی داشته است.

بررسی حاشیه سود خالص فنوال از سال 94 نزولی بوده است و در سال 96 به سه درصد رسیده است اما در سال 97 با رشد درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی و کاهش هزینه‌های مالی شاهد افزایش حاشیه سود خالص شرکت بوده‌ایم. حاشیه سود خالص فنوال با رشد سه درصدی به شش درصد در سال 97 رسیده است.

افزایش 136 درصدی سود سهام فنوال

چشم انداز فنوال در سال 98

شرکت برای سال 98 مقدار فروش 10 هزار تنی را در نظر گرفته است که نسبت به سال 97 مقدار فروش را هزار تن بالاتر در نظر گرفته است همچنین با توجه به فروش 10 هزار تنی، درآمد عملیاتی 247 میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده است. بررسی ظرفیت اسمی و عملی تولید فنوال نشان می‌دهد، شرکت تقریبا نصف توان تولیدی خود تولید دارد که این موضوع می‌تواند در رشد مقدار تولید و فروش شرکت موثر واقع شود. فنوال توان اسمی تولید 35 هزار تن محصول را دارد که عملا این شرکت تنها 20 هزار تن تولید دارد که 15 هزار تن ظرفیت عملیاتی نشده شرکت به شمار می‌رود. بنابراین شرکت 50 درصد از ظرفیت تولید خود، تولید عملی دارد و 50 درصد از میزان تولیدی خود را به فروش می‌رساند. تمرکز شرکت بر بازار داخل می‎‌باشد و مقدار کمی از فروش شرکت را، فروش صادراتی تشکیل می‌دهد. ازین‌رو افزایش رونق اقتصادی و تقویت ریال در بازار داخل می‌تواند به افزایش فروش شرکت کمک کند.

افزایش 136 درصدی سود سهام فنوال
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها