افزایش ۴۶ درصدی نرخ اجاره در شمال شهر تهران / مناطق گران قیمت تهران چقدر گران‌تر شده است؟

افزایش ۴۶ درصدی نرخ اجاره در شمال شهر تهران / مناطق گران قیمت تهران چقدر گران‌تر شده است؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به آگهی‌های اجاره مسکن سایت دیوار در یک سال گذشته، متوسط اجاره آپارتمان در برخی از محلات شمال شهر تهران چند درص تغییر کرده است؟

بنا بر داده‌ای استخراج شده از نیازمندی‌های دیوار، فهرستی از متوسط نرخ اجاره ماهانه در برخی از محلات گران قیمت تهران در مهر 1400 به دست آمده است. همچنین در لیست به دست آمده متوسط اجاره مهر سال 1399 و درصد تغییر آن‌ها به دست آمده است.

کامرانیه و ولنجک در یک سال گذشته حدود 29 درصد افزایش نرخ اجاره را ثبت کردند که در بین محلات جدول زیر کم‌ترین افزایش نرخ اجاره را داشتند.

منطقه زعفرانیه افزایش 33 درصدی اجاره در یک سال گذشته، محله درکه و فرمانیه افزایش حدود 35 درصدی نرخ اجاره را از مهر 99 تا مهر 1400 ثبت کردند.

افزایش نرخ اجاره آپارتمان 80 متری در محله نیاوران 43 درصد،در محله الهیه 44 درصد، در محله ازگل 45 درصد و دزاشیب 49 میلیون تومان ثبت شده است.

قیطریه و دربند از مهر 99 تا مهر 1400 حدود 53 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند. همچنین محله اوین در یک سال گذشته 55 درصد افزایش قیمت داشته است.

دارآباد و آجودانیه محلاتی هستند که با توجه به آگهی‌های سایت دیوار در یک سال گذشته حدود 60 درصد افزایش اجاره داشتند.

از مهر 99 تا مهر 1400 محله تجریش با حدود 66 درصد افزایش نرخ اجاره ماهانه آپارتمان و اقدسیه حدود 75 درصد افزایش اجاره در بین محلات منطقه شهرداری منطقه یک تهران بیش‌ترین درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

بر اساس آگاهی‌های سایت دیوار، میانگین افزایش اجاره ماهانه در بین محلات گران قیمت تهران در یک سال گذشته 46 درصد بوده است.

در جدول زیر متوسط اجاره ماهانه مهر 1400 در برخی از محلات گران قیمت تهران به همراه درصد تغییر قیمت در یک سال گذشته را مشاهده می‌کنید.