افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌های استان فارس

افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌های استان فارس

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی اظهار کرد: مقدار سوختی که پنج نیروگاه فارس در 6 ماه نخست امسال دریافت و مصرف کردند، 3 میلیارد و 804 میلیون و 436 هزار مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه پارسال، 3 میلیارد و 254 میلیون و 743 هزار مترمکعب بود، گفت: مصرف گاز در این نیروگاه‌ها 16 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تاکید کرد: با گازرسانی صحیح و به‌موقع به نیروگاه‌های استان و تامین گاز آنها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های یک، دو و سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی به حدود صفر رسیده است که امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه‌ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

حسینی درباره مصرف گاز صنایع استان فارس نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز استان فارس هستند، به‌طوری که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال 261 میلیون و 408 هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن 348 میلیون و 256 هزار مترمکعب، پتروشیمی‌ها 858 میلیون و 534 هزار مترمکعب و پالایشگاه‌ها 102 میلیون و 13 هزار مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به افزایش 85 درصدی گازرسانی به صنایع استان، تصریح کرد: این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها به اهداف تعیین‌شده خود دست یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس یادآور شد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست می‌شود.

حسینی گفت: هم‌اکنون با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس بیش از 8 هزار و 186 واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

در این باره بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدامِ ماندگار صنعت گاز برای حفظِ محیط زیست

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”commodity”} /–>