افزایش ۱۳۴ درصدی سود عملیاتی شرکت نفت پارس در سال ۹۷

افزایش ۱۳۴ درصدی سود عملیاتی شرکت نفت پارس در سال ۹۷
خلاصه اخبار

در مجمع عمومي عادی ساليانه صاحبان سهام برای سال مالي منتهي به اسفند ۹۷ شرکت نفت پارس به ازای هر سهم ۲۳۰ تومان تخصیص پیدا کرد. همچنین این شرکت توانسته سود عملیاتی خود را در سال ۹۷ تا ۱۳۴ درصد افزایش بدهد.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس امروز، سودخالص شرکت نفت پارس با رشد ۸۷.۴ درصدی در سال ۹۷ مواجه شده و از ۲.۳۷۸.۸۰۲ میلیون ریال در سال ۹۶ به ۴.۴۵۷.۱۱۳ میلیون ریال در سال ۹۷ رسیده است. این باعث شده تا به ازای هر سهم مبلغ ۲۳۰ تومان سود به صاحبان سهام برسد.

همچنین این شرکت در بخش سود عملیاتی نیز با رشد بسیار مناسبی مواجه شده است. به طوری که سود عملیاتی این شرکت از ۱.۶۹۷.۹۱۷ به ۳.۹۸۴.۶۹۱ میلیون ریال رسیده است. این نشان از افزایش ۱۳۴.۰۷ درصدی سود عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ دارد.

با توجه به افزایش نرخ ارز در سال ۹۷ و عملکرد مثبت این شرکت در بحث فروش، سود عملیاتی این شرکت ۱۳۴ درصد رشد داشته است. در حالی که سود عملیاتی بسیاری از شرکت‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است. در صنعت روانکارها و به خصوص برای شرکت نفت پارس این افزایش سود عملیاتی علاوه بر اینکه نشان‌دهنده تاثیر مثبت نرخ ارز است از افزایش فروش و صادرات این مجموعه بوده است.در صنعت فرآورده های نفتی صنعت روانکارها ۱۴ درصد از کل صادرات را در اختیار دارد که بیشترین سهم را شامل می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها