افزایش پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید اوپک به علت آلودگی نفتی

افزایش پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید اوپک به علت آلودگی نفتی
خلاصه اخبار

به گزارش رویترز، تولید نفت روسیه از اول تا ۱۶ ماه مه ‌به ۱۵۶/ ۱۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافت، یعنی کمتر از ۱۸/ ۱۱میلیون بشکه‌ای که طبق قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش برای روسیه در نظر گرفته شده بود. بر‌اساس این گزارش، دریافت نفت در سیستم خط لوله ترنسنفت ۶ درصد از اول تا ۱۶ ماه مه ‌در مقایسه با میانگین ماه آوریل کاهش یافت.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه در دسامبر ۲۰۱۸ توافق کرد تولید نفت روسیه را ۲ درصد معادل ۲۲۸ تا ۲۳۰ هزار بشکه در روز طی ۶ ماه اول ۲۰۱۹ کاهش دهد. تا امروز روسیه کاملا به این توافق پایبند نبوده است. حالا به نظر می‌رسد آلودگی نفتی باعث شده تولید روسیه به زیر سطح قرارداد اوپک برسد. مساله آلودگی نشان داد که روسیه در ۲۰۱۹ می‌تواند به تعهد خود در قبال توافق کاهش تولید اوپک عمل کند.


با این حال به گفته آکراترنستفنا، اپراتور خط لوله اوکراین، انتقال نفت از روسیه از دوشنبه دوباره آغاز خواهد شد. شرکت نفت دولتی بلاروس قبلا اعلام کرده بود که جریان انتقال نفت روسیه به اوکراین متوقف شده است چون این کشور هنوز درگیر پالایش نفت خام آلوده‌ای است که ماه گذشته دریافت کرده بود.اختلالی که در صادرات نفت خط لوله دروژبای روسیه صورت گرفت، باعث بالا رفتن قیمت جهانی نفت شد و پالایشگاه‌های آلمان را برای یافتن نفت جایگزین سرگردان کرد. اوکراین اعلام کرده بود انتقال نفت به مشتریان اروپایی را از طریق شاخه جنوبی این خط لوله به اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک آغاز کرده است. بلاروس قصد دارد از روسیه به خاطر از دست رفتن درآمد صادرات و انتقال نفت از این خط لوله در اثر آلودگی،خسارت دریافت کند.

منبع: donya-e-eqtesad.com

برچسب‌ها