افزایش نسبی قیمت دلار در روز کم‌نوسان بازار ارز و سکه

افزایش نسبی قیمت دلار در روز کم‌نوسان بازار ارز و سکه

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

بازار ارز امروز دوم بهمن، روز کم‌نوسانی را سپری کرد. قیمت دلار بدون تغییر نسبت به روز گذشته همچنان ۱۲,۹۵۰ تومان معامله می‌شود. همچنین قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف ۵۸۵ تومانی نسبت به نرخ رسمی، ۱۳,۵۳۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

بازار سکه و طلا نیز علی‌رغم کاهش ۲ دلاری هر انس طلا در بازارهای جهانی نسبت به روز گذشته، با افزایش نسبی روبرو شد و سکه طرح جدید در حال حاضر به قیمت ۴ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول روز گذشته انتظار خود از رشد GDP جهان در سال جاری را کاهش داد. در مقابل، دیروز بانک ژاپن سیاست پولی خود را تغییر نداد و چشم‌انداز اقتصادی خود را مثبت اعلام کرد. این عوامل در کنار نتیجه استیضاح ترامپ می‌توانند مسیر طلای جهانی و سکه را تعیین کنند.

شب گذشته نیز رییس بانک‌ مرکزی در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه تمام اقدامات در زمینه کنترل بازار پول، برای کنترل تورم است، اظهار کرد که هدفگذاری تورم بسیار مهم است و اکنون در تمام دنیا سیاست‌های پولی، کنترل نقدینگی و تورم خود را از طریق عملیات بازار باز انجام می‌دهند و این بازار بسیار مهمی در ساختار بانک‌های مرکزی دنیا است.

همتی با اشاره به ثبات بازار ارز و پیش بینی پذیر بودن آن در آینده نیز خاطر نشان کرد که ثبات موجود در بازار ارز ناشی از یکسری اقدامات پیچیده بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.