افزایش قیمت ۳ شرکت بعد از توضیح درباره نوسان سهم و آثار تعرفه حمل

افزایش قیمت ۳ شرکت بعد از توضیح درباره نوسان سهم و آثار تعرفه حمل
خلاصه اخبار

سه شرکت بورسی و فرابورسی درباره نوسان قیمت سهام و آثار احتمالی افزایش تعرفه حمل واگن های مخزندار، دست به شفاف سازی زدند و با افزایش قیمت روبرو شدند.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، در جریان معاملات دیروز بازار سهام که شاخص بورس با عبور از 5 کانال و جهش 5623 واحدی به رقم 214 هزار و 867 رسید تا به اولین رکورد پروازی در سال جاری(رشد 5722 واحد در 26 فروردین ماه) نزدیک شده باشد،سه شرکت ایران دارو، کی بی سی و ریل سیر کوثر درخصوص نوسان قیمت سهام و آثار احتمالی افزایش تعرفه حمل واگن های مخزندار، دست به شفاف سازی زدند و به ترتیب با رشد 3.3، 4.3 و 7.7 درصدی قیمت روبرو شدند.
بر این اساس،”دیران” اعلام کرد: به استناد ماده ۱۲ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس از تاریخ گزارشگری قبلی( صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به آذر ۹۷) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.
لذا به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضا در بازار و تحلیل و تصمیم سرمایه گذاران در بورس بوده است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیتی به مراتب طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، اشاره می شود.
همچنین “کی بی سی” درخصوص نامه واصله از شرکت بورس تهران مبنی بر لزوم رعایت ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی( صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به آذر ۹۷) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.
لذا به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از معاملات سهامداران و شرایط عرضه و تقاضای بازار بوده است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیتی به مراتب طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، اشاره می شود.
در این میان، ابوالقاسم سعیدی مدیرعامل “حسیر” درخصوص آثار احتمالی ناشی از افزایش تعرفه حمل واگن های مخزن دار اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ واگن های مخزن دار به شرکت زیرمجموعه منتقل شد و در مورد آثار این افزایش بر عملکرد ۹ ماهه پایانی سال ۹۷ نیز به نظر می رسد تاثیر آن در سود خالص شرکت بیش از ۵ درصد نباشد، لذا مراتب جهت تکمیل موارد قبلی ایفاد می شود.

منبع: boursepress.ir

برچسب‌ها