افزایش قیمت فلزات گرانبها با کاهش خرده‌ فروشی در آمریکا / ادامه مسیر صعودی فلز زرد

افزایش قیمت فلزات گرانبها با کاهش خرده‌ فروشی در آمریکا / ادامه مسیر صعودی فلز زرد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ نگاهی به نمودارهای فنی صعودی، معامله‌گران را بیش از پیش به سمت این بازارها جلب کرده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با 17.40 دلار افزایش به قیمت 1843.90 دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با 0.34 دلار افزایش به قیمت 27.43 دلار در هر اونس معامله شد.

در گزارش داده‌های اقتصادی ایالات متحده که روز گذشته منتشر شد، خرده فروشی ماه آوریل بدون تغییر در مقایسه با پیش بینی افزایش 0.8 درصدی اعلام شد. به گفته اقتصاددانان این گزارش به زودی بر روی مفاهیم سیاست پولی فدرال رزرو سایه خواهد افکند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند صعودی داشتند. با شروع معاملات در نیویورک بازارها روند افزایشی یک روز پیشتر را از سر گرفتند. این در حالی است که در طول هفته فشار فروش در بازارهای سهام بسیار مشهود بود که ناشی از نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش بی رویه تورم و قیمت‌ها در ایالات متحده عنوان شده که آنها را نسبت به در دست داشتن دارایی‌های ریسک پذیر محتاط‌تر می‌کند. این در حالی است که معاملات جهانی روز پنجشنبه نیز شاهد افزایش عرضه کالای خام به خصوص در بازارهای غلات، نفت خام، سنگ آهن و مس بوده است.

درگیری‌ها در خاورمیانه بین اسراییل و حماس نیز به شدت و قوت خود باقی است که تاثیر شدیدی بر نحوه معاملات در این منطقه از جهان داشته است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا نسبت به روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت. همزمان قیمت نفت خام نیمکس با اندکی افزایش حدود 64.40 دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز گذشته در محدوده 1.654 درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود و این معاملات همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می یعنی 1846.30 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی 1775 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 1846.30 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1850 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا 1825 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم 1819 دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند صعودی شش هفته‌ای معاملات نقره همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. روند صعودی معاملات نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی 29 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل 26 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 27.50 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 27.83 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره 27 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در کمترین سطح قیمت معغاملات هفته یعنی 26.78 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.