افزایش قیمت طلا با سقوط بازار رمزارزها / ادامه مسیر صعودی فلزات گرانبها

افزایش قیمت طلا با سقوط بازار رمزارزها / ادامه مسیر صعودی فلزات گرانبها

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ بازار فلزات گرانبها توسط بازارهای جهانی سهام حمایت می‌شود که شروع هفته ضعیفی را به ثبت رساندند، همزمان بازار رمزارزها نیز در نخستین روز معاملاتی هفته، روند نزولی قابل توجهی داشته است. روند صعودی قیمت طلا و نقره در نمودارهای فنی بسیار مشهود است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با 29.30 دلار افزایش به قیمت 1867.50 دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با 0.935 دلار افزایش به قیمت 28.30 دلار در هر اونسمعامله شد.

گزارش‌های روز گذشته حاکی از آن است که جریان پول به صندوق معاملات ارزی SPDR Gold Trust بازمی‌گردد که طبیعتا بخشی از آن ناشی از تزلزل بازار رمزارزهاست که روز گذشته به شدت نزولی بود.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند نزولی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم هر سه شاخص اصلی تحت تاثیر نزول سهام شرکت‌های فناوری، روند نزولی در پیش گرفتند. بحث در بازارها همچنان در این مورد است که آیا فشارهای تورمی با ادامه روند افزایشی، منجر به پریشانی اقتصادی در ادامه مسیر خواهد شد یا خیر؟ تاکید فدرال رزرو در حال حاضر بر این است که مساله تورم در شرایط کنونی تنها یک مساله گذراست. با این وجود، برخی دیگر از اقتصاددانان و تحلیل‌گران اقتصادی هم عنوان کرده‌اند که چنین تورمی با توجه به افزایش قیمت کالاها و مواد اولیه در آینده مشکل ساز خواهد شد. نگاهی به تاریخچه رابطه تورم مشکل ساز و قیمت فلزات گرانبها بیانگر آن است که در شرایط افزایش تورم مشکل ساز، قیمت فلزات گرانبها نیز افزایش می‌یابد که چنین روندی در شرایط کنونی نیز مشهود است.

از جمله اخبار روز گذشته، انتشار داده‌های قوی اقتصادی چین است که بر اساس این گزارش تولید صنعتی این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.8 درصد افزایش یافته در حالی که فروش خرده فروشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.7 درصد افزایش داشته است که کمتر از سطح مورد انتظار ظاهر شده است. اعداد و ارقام منتشر شده از دومین اقتصاد بزرگ جهان به زعم تحلیل‌گران اقتصادی، نشان دهنده افزایش تورم است.

در بازارهای کلیدی خارجی، روز گذشته شاخص دلار آمریکا کاهش یافت. همزمان نفت خام نیمکس با افزایش قیمت، 66.25 دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم در محدوده 1.625 درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت‌های آتی طلای ژوئن به بالاتر از سطح میانگین 200 روزه بازگشته است. روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی هفت هفته‌ای قیمت طلا در نمودارهای میله‌ای روزانه قابل مشاهده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی 1900 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح پشتیبانی فنی 1800 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1875 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1881 دلار است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا 1850 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1841 دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره جولای روز گذشته به بالاترین سطح سه ماه گذشته رسید. روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همجنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنین نمودارهای میله‌ای روزانه بیانگر ادامه روند صعودی هفت هفته‌ای است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی 30.015 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 26.78 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 28.50 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی 29 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی 28 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 27.44 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران