افزایش قیمت بیت‌کوین پس از اعلام افزایش تعرفه‌ی کالاهای امریکایی توسط چین

افزایش قیمت بیت‌کوین پس از اعلام افزایش تعرفه‌ی کالاهای امریکایی توسط چین
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، بیت‌کوین و تنش‌های تجاری جهان دقایقی پس از انتشار اعلامیه‌ی کشور چین مبنی بر اینکه قصد دارد تعرفه‌‌ی واردات از امریکا را افزایش دهد، رمزارز بیت‌کوین(BTC) دچار افزایش قیمت چشم‌گیر شد. تحلیل‌گران معتقد‌اند که رابطه‌ی مستقیمی بین تنش‌های اقتصادی و قیمت بیت‌کوین وجود دارد، و در اینده […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بیت‌کوین و تنش‌های تجاری جهان

دقایقی پس از انتشار اعلامیه‌ی کشور چین مبنی بر اینکه قصد دارد تعرفه‌‌ی واردات از امریکا را افزایش دهد، رمزارز بیت‌کوین(BTC) دچار افزایش قیمت چشم‌گیر شد. تحلیل‌گران معتقد‌اند که رابطه‌ی مستقیمی بین تنش‌های اقتصادی و قیمت بیت‌کوین وجود دارد، و در اینده شاهد افزایش هرچه بیشتر قیمت این رمزارز خواهیم بود.

پکن با انتشار بیانیه‌ای در اواخر روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد بر ۷۰ میلیارد دلار واردات خود از کشور امریکا افزایش تعرفه‌ای معادل ۵ تا ۱۰ درصد داشته باشد. این مسیله باعث بدتر شدن اختلافات تجاری بین واشنگتن و پکن شده است، زیرا هفته‌ی گذشته امریکا نیز تعرفه‌ی مشابهی بر روی واردات ۳۰۰ میلیارد دلاری خود از چین اعمال کرده بود.

پس از انتشار اعلامیه‌ی چین، شاخص بیت‌کوین/دلار(BTC/USD) حدود ۳۵۵ دلار یا ۳/۵۲ درصد افزایش یافت تا بتواند یک روند صعودی محلی به سمت نقطه‌ی ۱۰۴۴۹ دلار بر روی نمودار‌های تغییرات قیمت صرافی رمزارزی Coinbase به ثبت برساند. این حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین اندکی پس از انتشار اعلامیه‌ی کشور چین نمایان شد و باعث تایید اعتبار همبستگی روزافزون قیمت بیت‌کوین با اختلافات تجارت جهانی و مشکلات اقتصادی شد. بدیهی است که سرمایه‌گذاران و مبادله‌گران صنعت رمزارزی نسبت به تغییرات قیمت کوتاه مدت در بازار خوش‌بین هستند، زیرا از زمان اغاز جنگ تجاری بین امریکا و چین این جهش‌های مثبت قیمت در بازار رمزارزی به وجود امده‌اند.

سیستم ارزی چین(Renminbi) سقوط می‌کند؟

روز جمعه، تمایل و احساسات پیرامون سیستم ارزی کشور چین که Renminbi نام دارد، به شدت کاهش یافت زیرا تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که پس از اعلام تعرفه‌های جدید، ارز ملی این کشور دچار سقوط ارزش خواهد شد. در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه به وقت جهانی(UTC) قیمت هر دلار به ۷/۰۷۹ یوان رسید، درحالی که پیش از این، قیمت ان به ۷/۰۹۹ سقوط کرده بود، رقمی که از زمان بحران مالی ۱۱ سال پیش تا به امروز شاهد ان نبوده‌ایم.

بانک مردم چین(PBoC) در اوایل ماه اگوست با کاهش ارزش پول ملی و رساندن ان به زیر ۷ یوان برای هر دلار باعث شد تا اختلافات تجاری بین چین و امریکا بیشتر شود. این اقدامات باعث شد تا کاخ سفید نیز کشور چین را «دستکاری کننده‌ی ارز ملی» بنامد.

در همین حین، با وجود استراتژی چشم در مقابل چشم این دو کشور در عرصه‌ی تجارت بین‌المللی، بیت‌کوین نیز شاهد بیشترین تغییرات بود. در روزی که بانک PBoC مجبور به کاهش ۵ درصدی ارزش پول ملی شد، رمزارز بیت‌کوین دچار ۵ درصد افزایش قیمت شد. حال سرمایه‌گذاران و کاربران صنعت رمزارزی منتظرات تکرار این روند و افزایش هرچه بیشتر قیمت‌ها هستند، زیرا این دارایی از نظر سرمایه‌گذاران یک بهشت امن در مقابل سقوط اقتصادی قریب‌الوقوع محسوب می‌شود.

نقش فدرال رزور در تغییر قیمت‌ها

افزایش قیمت بیت‌کوین در حالی رقم خود که مبادله‌گران و سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزی انتظار داشتند تا جرومی پاول(Jerome Powell) رییس فعلی بانک فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه‌ی سالانه‌ی بانکداری که امروز در جکسون هول(Jackson Hole) ایالت وایومینگ برگزار شده است، صحبت‌هایی در رابطه با رمزارزها و بیت‌کوین داشته باشد. گرچه دونالد ترامپ با انتشار یک پست انتقادی نسبت به فدرال رزور درخواست‌هایی را مطرح کرده بود، اما اقای پاول هیچ توضیح جدیدی در رابطه با کاهش نرخ بهره ارایه نکرد. وی طی صحبت‌های خود اعلام کرد:

ما به شیوه‌ای مقتضی عمل خواهیم کرد تا توسعه همچنان حفظ شود. فدرال رزرو امریکا

کاهش نرخ بهره در اواخر ماه جولای باعث شد تا به روند رشد بیت‌کوین از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش(Market Cap) کمک شایانی شود. مبادله‌گران معتقد‌اند کاهش هرچه بیشتر نرخ بهره باعث افزایش نقدینگی پول در میان سرمایه‌گذاران خواهد شد، روند که نهایتا منجر به هدایت هرچه بیشتر سرمایه‌ی موجود در بازار به سمت صنعت رمزارزی و به ویژه بیت‌کوین می‌شود.

اقای انتونی پامپلیانو(Anthony Pompliano) یکی از تحلیل‌گران برجسته‌ی بازار رمزارزی و فعال در شرکت مدیریات دارایی دیجیتال Morgan Creek اخیرا اعلام نموده:

کاهش سرعت رشد اقتصادی تنها یک معنی دارد، کاهش نرخ بهره و چاپ پول بیشتر. ان‌ها هنوز نفهمیده‌اند که در حال سوخت‌رسانی بیشتر به بیت‌کوین هستند. بیت‌کوین بیشتر عمر خواهد کرد، و بانکداران کمتر. Anthony Pompliano

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.