افزایش صادرات فولاد هند در ماه اکتبر

افزایش صادرات فولاد هند در ماه اکتبر
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از معدن 24، براساس برآوردهای اولیه وزارت فولاد هند، صادرات فولاد این کشور در ماه اکتبر حدود 60 درصد رشد نسبت به اکتبر سال گذشته داشته و به 950 هزار تن رسیده است. صادرات در بین ماه های آپریل تا اکتبر نیز نسبت به مدت مشابه سال 2018 رشد […]

به گزارش سیگنال به نقل از معدن 24، براساس برآوردهای اولیه وزارت فولاد هند، صادرات فولاد این کشور در ماه اکتبر حدود 60 درصد رشد نسبت به اکتبر سال گذشته داشته و به 950 هزار تن رسیده است.

صادرات در بین ماه های آپریل تا اکتبر نیز نسبت به مدت مشابه سال 2018 رشد 27.7 درصدی داشته و به 4.88 میلیون تن رسیده است. گفتنی است، سال مالی هند از اول آپریل آغاز می شود. دلیل این رشد در صادرات فولاد هند، افزایش بی سابقه صادرات نورد گرم (HRC) است.

فولادسازان هندی با همتایان آسیایی خود به خصوص در رابطه با ویتنام به عنوان بزرگترین مقصد صادرات نورد گرم هند در حال رقابت شدیدی هستند. این روند از ماه سپتامبر حاصل شده است. صادرات فولاد این کشور به ویتنام در بین ماه های آپریل تا سپتامبر به 1.04 میلیون تن رسید درحالی که در مدت مشابه سال قبل تنها 293 هزار تن بود.

نورد گرم بیشترین سهم از کل صادرات فولاد هند را در بین ماه های آپریل تا سپتامبر داشت و حجم آن به 2.28 میلیون تن رسید که 68 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود.

یکی از نمایندگان تجار بمبئی برآورد کرده است که نه تنها حدود 500 هزار تن ورق گرم در ماه اکتبر سفارش داده شده است بلکه برآورد می گردد که 400 هزار تن نیز برای ماه نوامبر رزرو گردد.

فولادسازان هندی در ماه نوامبر قیمت های پیشنهادی خود را افزایش داده اند و همین امر باعث بازخوردهایی در بازار محموله های دریایی نورد گرم شده است.

این نماینده گفت: کارخانجات هندی اکنون بازار گرمی می کنند و قیمت های پیشنهادی خود برای صادرات به ویتنام افزایش داده اند. کارخانه ها قیمت ها را به 430 تا 435 دلار در هر تن افزایش داده اند اما احتمالا قیمت های پیشنهادی خریداران تنها در سطوح 425 دلار بالاتر نرود.

توانایی فولادسازان هندی برای تحویل ظرف مدت یک ماه از ثبت سفارش، سریع تر از سایر تامین کنندگان است و ورق گرم هند در تایوان، خاورمیانه و اروپا تقاضا برای خرید دارد.

فعالان مستقر در هند انتظار دارند قیمت های پیشنهادی این کشور در این ماه در فوب بمبئی 415 دلار در هر تن باشد.

یکی از مدیران بازاریابی فولادسازان بمبئی گفته، باران های موسمی طولانی مدت (مانسون) از ژوئن تا اکتبر و محدودیت های اعتبارات بانکی منجر به کاهش هزینه های مصرف کنندگان شده است و تقاضای داخلی در بخش خرید فولاد نظیر خودرو، کالاهای مصرفی با دوام، ساخت و ساز و املاک و مستغلات در طول ماه هایی که باران های موسمی وجود داشت کاهش داشت و در نتیجه موجب افت قیمت ها شد.

در تاریخ اول نوامبر، آرگیوس قیمت داخلی نورد گرم هند با ضخامت 3 میلی متر را 33500 روپیه معادل 472 دلار در هر تن تحویل کارخانه بمبئی اعلام کرد که 7000 روپیه پایین تر از قیمت های هفته اول جولای می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.