افزایش سرمایه «شخارک» و «خموتور» مورد تایید بازرس قانونی

افزایش سرمایه «شخارک» و «خموتور» مورد تایید بازرس قانونی
خلاصه اخبار

افزایش سرمایه دو شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران و پتروشیمی خارک یک قدم دیگر به اخذ مجوز از سازمان بورس نزدیک‌تر شد.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ تارنمای کدال که در ماه‌های اخیر شاهد انتشار جزئیات افزایش سرمایه بسیاری از شرکت‌های بورسی و فرابورسی بوده است، امروز نیز پذیرای اظهار نظر حسابرسان دو شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران و پتروشیمی خارک است. شرکت های نامبرده که پیشتر طرح توجیهی افزایش سرمایه و خبر تمایل هیئت مدیره‌هایشان به منظور انجام این کار بر روی تارنمای کدال قرار گرفته بود، امروز مدارک و مستندات تایید حسابرس و بازرس قانونی در خصوص انجام این افزایش را به اطلاع عموم رساندند.

بر این اساس شرکت پتروشیمی خارک می تواند در صورت اخذ مجوز از سازمان بورس به منظور انجام افزایش سرمایه، سرمایه خود را از مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. در صورتی که این افزایش سرمایه به تایید سازمان بورس برسد، شرکت می‌تواند از محل سود انباشته وجوه لازم برای تامین مالی طرح متانول دو را انجام دهد.

شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایرانی شرایطی مشابه پتروشیمی خارک دارد. این شرکت امروز اعلام کرد که ما فقط حسابرس و بازرس قانونی شرکت را برای انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی کسب کرده است. بر این اساس در صورتی که شرکت بتواند موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار را برای انجام این افزایش کسب کند می تواند سرمایه خود را از مبلغ ۷۱ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان فعلی به ۱۴۲ میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان افزایش دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها