افزایش حجم انتقال گاز در آذرماه/ صرفه‌جویی مشکل کمبود گاز را حل می‌کند

افزایش حجم انتقال گاز در آذرماه/ صرفه‌جویی مشکل کمبود گاز را حل می‌کند

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تاسیسات ذخیره‌سازی سراجه در منطقه 3 عملیات انتقال گاز با اشاره به انتقال 180 میلیارد متر مکعب گاز از مبادی تولید در هشت ماه نخست امسال، گفت: با بیش از 320 توربوکمپرسور و 37 هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی، گاز را به مصرف‌کنندگان انتقال می‌دهیم.

وی افزود: همه برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری در تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله فشار قوی در نیمه نخست سال امسال انجام شده تا در انتقال گاز به مصرف‌کنندگان در فصل‌های سرد سال هیچ مشکلی نباشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به تمهیدهای زمستانی و ذخیره‌سازی گاز از اوایل سال تا آبان‌ماه نیز اشاره و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در هشت ماه نخست سال، حدود 1.2 میلیارد متر مکعب گاز در تاسیسات سراجه و در چاه‌هایی که بدون استفاده بودند، تزریق و ذخیره شد که از این مقدار تاکنون 200 میلیون متر مکعب نیز به استان‌های شمالی و شمال شرق منتقل شده است.

جمشیدی‌دانا در بخش دیگری از سخنان خود درباره سهم عمده و نقش تعیین‌کننده مصارف صنعتی در کاهش مصرف گاز طبیعی تاکید کرد: صرفه‌جویی 10 تا 15 درصدی گاز در بخش خانگی می‌تواند مشکل کمبود گاز در فصل زمستان را برطرف کند.

وی در پایان با اشاره به بیشترین تولید و مصرف گاز در آذرماه امسال گفت: انتقال روزانه 844 میلیون متر مکعب گاز از مبادی تولید به مصرف در آذرماه رخ داد که یک رکورد است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.