افت ۱۴ درصدی ارزش «دارا یکم» در این هفته / اولین ETF دولتی چقدر می‌ارزد؟

افت ۱۴ درصدی ارزش «دارا یکم» در این هفته / اولین ETF دولتی چقدر می‌ارزد؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان هفته منتهی به 23 مرداد ماه 99، ارزش هر واحد دارا یکم با افتی 14٫4 درصدی نسبت به هفته گذشته به 19 هزار و 985 تومان کاهش یافت تا ارزش 200 واحد از اولین صندوق ETF دولتی برای نخستین باز از زمان معاملاتش در بورس به زیر 4 میلیون تومان برسد. این در حالی است که در هفته گذشته دارا یکم 2٫5 درصد بازدهی را به ثبت رسانده بود.

افت 14 درصدی ارزش دارا یکم در حالی رخ داده که خالص ارزش دارایی این صندوق در هفته گذشته تنها 1٫5 درصد کاهش یافته است. موضوعی که نشان می‌دهد سهامداران رفتاری هیجانی نسبت به معامله در این صندوق دارند. خالص ارزش دارایی‌های دارا یکم در پایان هفته 28 هزار و 408 تومان محاسبه شده است.

اخبار ضد و نقیضی که در طول هفته در خصوص دارا دوم مطرح شده بود یکی از دلایل اصلی افت قیمت اولین صندوق ETF دولتی بوده است. با روند نزولی‌ای که این صندوق در پیش گرفته باید دید عرضه دارا دوم تا چه حد موفق خواهد بود.

آخرین اخبار و اطلاعات در مورد اولین صندوق ETF دولتی را از صفحه دارا یکم تجارت‌نیوز پیگیری کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
    • سلام بله در زمان معاملات این نماد، امکان خرید و فروش امکان پذیر است

  • سلام.توروخدا راهنمایی کنید.من میخوام دارادوم بخرم.تا سقف خرید کامل میخرم.منتها خیلی میترسم.اگه مثل دارا اول این همه افت قیمت داشته باشه چی؟تا کی سود داره؟
    بعد یه سوال دیگ برای خرید دارا دوم درزمان عرضه به راحتی بابرنامه ایزی تریدرمیتونم خرید و فروش کنم؟

    • با سلام
      بازار سرمایه با ریسک همراه است با در نظر گرفتن ریسک های موجود سرمایه گذاری خود را انجام دهید.
      بله از طریق کارگزاری ها امکان خرید و فروش دارا دوم فراهم خواهد شد.