افت ۱۴درصدی «وبملت» تنها در سه روز/ حقیقی‌های فروشنده، به اوراق تبعی بانک ملت توجه نکردند

افت ۱۴درصدی «وبملت» تنها در سه روز/ حقیقی‌های فروشنده، به اوراق تبعی بانک ملت توجه نکردند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین سیده زهرا محمودی؛ «وبملت» اولین نماد پربازدید در معاملات بورس امروز بود. در 31 شهریور ماه، شش هزار و 808 معامله در این نماد انجام شد. طی این معاملات 229 میلیون ورقه سهم بانک ملت دست به دست شد. این در حالی است که میانگین حجم معاملات آن در ماه گذشته 321میلیون سهم بوده است. گفتنی است که بانک ملت امروز در بین نمادهای بانکی پس از بانک‌های دی و آینده، رتبه سوم ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در خرید و فروش «وبملت» حقوقی‌ها 190میلیون از حجم معاملات خرید را به خود اختصاص داده و از این نماد حمایت کردند اما حقیقی‌ها با وجود اینکه اوراق فروش تبعی این بانک از هفته گذشته برایشان در دسترس است، 225میلیون از حجم معاملات را در بخش فروش داشتند.

سهام بانک ملت امروز با کاهش قیمت تقریبا پنج درصدی در محدوده قیمتی 549 تومان به کار خود پایان داد. این سومین روز متوالی بود که سهام بانک ملت با افت بیش از 4 درصدی مواجه می‌شد. در مجموع طی سه روز کاری گذشته «وبملت» از محدوده قیمتی 635 تومانی به کمتر از 550 تومان رسیده است. به عبارت دقیق‌تر «وبملت» در سه روز کاری اخیر، 13.5 درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

افت سنگین نماد بانک ملت در حالی رقم می‌خورد که از هفته گذشته اوراق اختیار فروش تبعی این بانک برای خرید اشخاص حقیقی در دسترس است. قیمت اعمال این اوراق 677 تومان در نظر گرفته شده و این اوراق در تاریخ 25 بهمن ماه 99، سررسید می‌شود. به عبارت دقیق‌تر خریداران حقیقی «وبملت» با فرض خرید اوراق اختیار فروش تبعی این بانک (با نماد «هملت») در قیمت 51 تومان، می‌توانند در 6 ماه آینده، بازدهی بدون ریسک 13درصدی کسب کنند. با این حال همچنان فروشندگان سهام بانک ملت به صورت هیجانی در سمت عرضه قرار گرفته‌اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.