افت قیمت جهانی طلا تحت تاثیر مذاکرات تجاری آمریکا و چین

افت قیمت جهانی طلا تحت تاثیر مذاکرات تجاری آمریکا و چین
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، پس از آنکه نماینده تجاری آمریکا مذاکرات هفته گذشته بین واشنگتن و پکن برای حل و فصل اختلافات تجاری را سازنده ارزیابی کرد، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است. بر اساس این گزارش […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، پس از آنکه نماینده تجاری آمریکا مذاکرات هفته گذشته بین واشنگتن و پکن برای حل و فصل اختلافات تجاری را سازنده ارزیابی کرد، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1512 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته با رشد یک درصدی روبرو شده بود. ارزش دلار آمریکا نیز امروز با افزایش نسبی روبرو شده و شاخص سهام بورس وال استریت نیز رشد داشته است.

در حالی که هیئت تجاری چینی سفر خود به واشنگتن را زودتر از موعد به پایان رسانده و به پکن بازگشته است و برخی گمانه زنی ها نشان می داد که مذاکرات دو کشور به نتایج مورد نظر نرسیده است ولی مقام های تجاری آمریکا و چین گفته اند که این مذاکرات سازنده بوده و قرار است دور بعدی مذاکرات در ماه اکتبر برگزار شود.

این در شرایطی است که برخی مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا ضمن هشدار نسبت به شرایط پیچیده اقتصاد جهانی، خواستار اتخاذ سیاست های محرک پولی بیشتر طی ماه های آینده شده اند .

ادامه تنش ها در خاورمیانه به خصوص پس از حملات اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بازارهای بین المللی باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها