اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به اهمیت اطلاع رسانی، ارتباطات مردمی و مسئولیت اجتماعی مجموعه های اقتصادی، گفت: جامعه در همه زمینه ها از جمله اقتصاد به فرهنگ سازی نیاز دارد و بار این مسئولیت بر دوش نهاد روابط عمومی است و امروز روابط عمومی و اموربین الملل نهاد ناظر بازار سرمایه در بهترین حالت تعامل با رسانه ها و روابط عمومی ها قرار دارد و حلقه پیوند سازمان بورس با نهاد های اجرایی و فعالین اقتصادی است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مسئولیت اجتماعی را از مهمترین رویکرد های فرهنگ ساز جوامع دانست و ادامه داد: راز ماندگاری رویکرد های فرهنگی در حوزه اقتصاد و بازار سرمایه بازتاب خبری آن است و روابط عمومی ها به عنوان بازوی فرهنگ سازی، مسیولیت سنگینی بر عهده دارند.

دکتر محمدی با بیان اینکه فن آوری اطلاعات و گسترش شبکه های اجتماعی دگرگونی عمیقی در فضای رسانه ای و ارتباطات جمعی رقم زده افزود: ابتدای دهه 70 شمسی دو یا سه روزنامه اقتصادی مطالب محدودی با موضوع بازار سرمایه منتشر می کردند.

وی ادامه داد: طی دو دهه شرایط با سرعت تغییر کرد و ابزارهای جدیدی به  فضای رسانه و ارتباطات مردمی وارد شده و امروز ما باید این ابزارها را با روش های گذشته جایگزین کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: توجه آحاد جامعه به بورس معطوف شده و در این شرایط، به فرهنگ سازی، آموزش و ارتقا ارتباطات مردمی بیش از گذشته نیاز داریم و همراهی روابط عمومی ها با نهاد ناظر بازار سرمایه راه گشای سختی ها است.

دبیرشورایعالی بورس ضمن اشاره به اینکه اعتماد عمومی به بازار سرمایه افزایش چشمگیری داشته و صیانت از این اعتماد وظیفه ملی و همگانی است، افزود: بورس امروز نقش مهمی در اقتصاد ملی ایفا می کند اما برای فعالیت در بازار سرمایه توجه به چند اصل ضروری است. تشکیل سبد سهام، سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه، مراجعه به مشاورین حرفه ای، پرهیز از توجه به شایعات، داد و ستد تحلیل محور، توجه به عملکرد شرکت ها و مشاهده اطلاعات در سامانه کدال مهمترین اصول سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند و امیدواریم روابط عمومی های سایر دستگاه ها هم  برای افزایش آگاهی آحاد جامعه با این اصول، در کنار سازمان بورس و اوراق بهادار باشند.

دکتر شاپور محمدی با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق سهامدار وظیفه سازمان بورس است، ادامه داد: امیدوارم با کمک تشکل های  روابط عمومی در سطح کشور شاهد افزایش آگاهی عمومی از سرمایه گذاری صحیح در بازار سرمایه باشیم.

در ادامه این دیدار اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ضمن تقدیر از عملکرد نهاد ناظر بازار سرمایه در امر فرهنگ سازی و ارتقای ارتباطات مردمی تاکید کردند: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی چند سال اخیر در امر فرهنگ سازی، افزایش آگاهی و جهت دهی افکارعمومی نقش بی نظیری ایفا کرده و درصد قابل توجهی از اقبال امروز آحاد جامعه به بازار سرمایه کشور، محصول نگاه این مجموعه به ارتباطات مردمی و رسانه ها است./سنا 

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.