اعتراف یک مقام آمریکایی درباره حمله به کنگره

اعتراف یک مقام آمریکایی درباره حمله به کنگره

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «بنی تامسون» رییس کمیته رسیدگی به پرونده حمله به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی، اعلام کرد که یورش به کنگره در تاریخ 6 ژانویه (17 دی 1399) «بدون شک از پیش برنامه‌ریزی شده» بوده است.

این مقام با یک برنامه رادیویی در شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد، مجری این برنامه بخشی از صحبت‌های «استیو بنن» استراتژیست سابق با «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور پیشین آمریکا را پخش کرد، که در آن می‌گفت: «فردا تمام جهنمی‌ها می‌بازند، همه چیز در حال حرکت است و زود سپری می‌شود. فردا روز بازی است.»

سپس مجری از تامسون پرسید: «این حمله چه قدر از پیش طراحی شده بود؟»

این مقام آمریکایی در پاسخ گفت: «جای سوالی نیست که از پیش برنامه‌ریزی شده است، اما هدف کمیته این است که به تفکرات پیش از آن بنگرد و مطمئن شود که شناسایی درستی انجام داده‌ایم. اما بدترین مسئله برای آمریکا این است که ترامپ خودش افراد را به شورش کنگره دعوت کرد.»

او در ادامه افزود: «صحبت‌های استیو بنن تنها بخشی از تبلیغ برای 6 ژانویه بود، بنن در اتاق جنگ بود و کارهای بسیاری انجام می‌داد. به همین دلیل برای کمیته مهم بود او احضار شود، اما دیدید که او امتناع کرد.»

به تازگی کمیته بررسی‌های کنگره آمریکا برای تکمیل پرونده حادثه 6 ژانویه و حمله به ساختمان کنگره در زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، استیو بنن را برای ارائه توضیحات و اسناد و مدارک به دادگاه احضار کرده بود.

استیو بنن هم بار‌ها اعلام کرد تا زمان حل نشدن اختلاف میان دونالد ترامپ و اعضای کمیته بررسی‌های کنگره به دادگاه مراجعه نخواهد کرد.

به همین دلیل مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه رای‌گیری به کنگره اجازه داد تا استیو بنن را به دلیل عدم همکاری با کمیته تحقیقات مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

همچنین به تازگی دونالد ترامپ علیه کنگره این کشور اقامه دعوا کرد و مدعی شد که کمیته مسئول رسیدگی به آن حمله حق درخواست اسناد کاخ سفید مرتبط با این اتفاق را ندارد و این درخواست غیرقانونی است.