اطلاعات تکمیلی در رابطه با «منطقه‌ی نوآوری» بایننس منتشر شد

اطلاعات تکمیلی در رابطه با «منطقه‌ی نوآوری» بایننس منتشر شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

منطقه‌ی نوآوری بایننس

 صرافی شناخته شده‌ی بایننس روز گذشته با انتشار یک پست توییتری به راه‌اندازی «منقطه‌ی نوآوری» اشاره کرده و توضیح داده بود که این سرویس جدید بایننس در راستای مبادله‌ی توکن‌های مالی غیرمتمرکز(DeFi) جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. حال این صرافی با انتشار بیانیه‌ای اعلام نموده که از این پس تنها کاربران خاص قادر به مبادله‌ی توکن‌های جدید DeFi بوده و این سیستم پیش از اینکه اجازه دهد کاربران به پروژه‌های ریسک‌پذیر و خطرناک DeFi دسترسی داشته باشند، آن‌ها را براساس سطح اشتیاق و ریسک‌پذیری مورد بررسی قرار خواهد داد.

صرافی بایننس
بایننس

براساس بیانیه‌ی فوق، روند لیست کردن توکن‌های جدید تا پیش از آغاز جهش رمزارز در سال ۲۰۱۷ «بسیار سخت‌گیرانه بود»، اما پس از این رویداد پایگاه کاربری صنعت رمزارزها گسترده شد و هر بخش با داشتن نظرات مختلف در رابطه با رمزارزهای مختلف، به دنبال کاربرهای مختلف بوده‌ و انتظار لیست شدن رمزارز و توکن مورد نظر خود را دارند.

در ادامه این صرافی خاطر نشان کرد که نیاز است تا پروژه‌های محبوب در این صرافی لیست شوند، در حالیکه باید از هرگونه کلاهبرداری نیز جلوگیری به عمل آید. به گفته‌ی آن‌ها، بایننس به عنوان یک صرافی بزرگ باید در راستا حفظ و بقاء در رقابت رمزارزهای جدیدتر را هم به لیست خود اضافه کند، به همین جهت، فرایند لیست شدن توکن‌های مرتبط با فناوری‌های مالی غیرمتمرکز(DeFi) همچنان ادامه خواهد داشت اما این کار تنها در «منطقه‌ی نوآوری» صورت می‌گیرد.

دسترسی مستقیم

تیم پشتیبانی بایننس در رابطه با منطقه‌ی نوآوری اعلام نموده که این سرویس جدید به مبادله‌گران و کاربران بایننس اجازه می‌دهد تا مستقیماً با استفاده از حساب خود به مبادله‌ی توکن‌های جدید پرداخته و دیگر نیازی به یک کیف‌پول سازگار با فناوری Web3 و یک صرافی غیرمتمرکز نباشد؛ زیرا استفاده از خدمات یک صرافی غیرمتمرکز(DEX) از طریق یک کیف‌پول خود گردان(Self-managed Wallet) به دانش و تخصص بالا نیاز دارد.

البته، تمام کاربران به منطقه‌ی نوآوری دسترسی ندارند. برای اینکه یک کاربر بایننس بتواند از این سرویس جدید استفاده کند، ابتدا باید به ۲ سوال مهم پاسخ دهد. سوال اول این است که آیا کاربر تحمل پذیرش ضرر مالی بالاتر از ۵۰ درصد و از دست دادن بخش قابل توجهی از سرمایه و دارایی خود را دارد یا خیر؟ سوال دوم این است که آیا کاربر آمادگی پذیرش و بر عهده گرفتن اینگونه زیان‌های احتمالی را دارد یا خیر؟

اگر پاسخ شما به سوال اول «آمادگی برای از دست دادن چیزی کم‌تر از ۵۰ درصد سرمایه است» بایننس به شما اجازه‌ی استفاده از خدمات منطقه‌ی نوآوری و مبادله‌ی توکن‌های DeFi را نخواهد داد. البته این رویکرد از نظر کاربران و مبادله‌گران حرفه‌ای بازار رمزارزها بسیار معقول و عادی است، زیرا اغلب آن‌ها با ضرر مالی ۵۰ درصدی و بالاتر روبرو شده و باز هم می‌توانند به سودآوری و کسب درآمد برسند. معمولاً مبادله‌گران حرفه‌ای با زیان‌های مالی کوچک پی‌در‌پی روبرو شده و با یک پیروزی بزرگ تمام آن‌ها را جبران می‌کنند.

فیلتر کردن کاربران

به گفته‌ی تیم بایننس، این سوالات به فیلتر کردن کسانی که ذهنیت آن‌ها با منطقه‌ی نوآوری سازگار نیست کمک می‌کند، به ویژه کسانی که معتقد‌اند فرایند مبادله در بازار رمزارزها «کم خطر» است. سوال دوم به این دلیل است که در صورت ضرر و زیان مالی به دلیل سقوط یک پروژه‌ی جدید، کاربر تمام مسئولیت آن را برعهده گرفته و رفع خسارت دیگر برعهده‌ی صرافی بایننس نباشد. تیم توسعه‌ی بایننس امیدوار است که این سوالات به فیلتر کردن مبادله‌گران تازه‌کار کمک کرده و احتمال کلاهبرداری را هم کاهش دهد.

آقای چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز با انتشار یک پست توییتری در رابطه با این سرویس جدید و سوالات پیش از ورود به آن توضیح داده است:

Zhao Changpengبرای بقاء در محیط رقابت، بایننس چاره‌ای جز لیست کردن توکن‌های جدید و پرطرفدار ندارد. مانند همیشه توصیه می‌کنم که خودتان به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با پروژه‌های جدید بپردازید. برخی از این پروژه‌ها بسیار خارق‌العاده‌اند، اما احتمالاً بسیاری از آن‌ها اینگونه خواهند بود. ChangPeng Chao

نظر شما در رابطه با سرویس جدید بایننس و فیلتر کردن کاربران چیست؟ آیا افزایش تعداد پروژه‌های DeFi و افزایش ناگهانی سطح کلاهبرداری در این حوزه باعث شده تا بایننس با راه‌اندازی این سرویس و پرسش از کاربران همه‌چیز را بر عهده‌ی خودشان بگذارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.