اصلاح بازار، تاثیر‌پذیری قیمت بیت کوین از هش‌ریت این شبکه را اثبات کرد

اصلاح بازار، تاثیر‌پذیری قیمت بیت کوین از هش‌ریت این شبکه را اثبات کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

سقوط هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

خاموشی گسترده برای بازرسی ایمنی شبکه‌ی برق در استان شین‌جیانگ چین(Xinjiang) به شدت هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده است. این بازرسی‌ها در پی جاری شدن سیل در یک معدن ذغال‌سنگ در شهر شین‌جیانگ اتفاق افتاده و در نتیجه جاری شدن ناگهانی سیل شبکه‌ی برق نیز دچار آسیب شده است.

استان شین‌جیانگ چین در کنار سیچوان(Sichuan) یکی از قطب‌های صنعت استخراج رمزارز محسوب می‌شود و بخش بزرگی از توان محاسباتی شبکه‌ی بیت کوین را تشکیل می‌دهد. برآورد‌های قبلی نشان می‌دهند که این استان 36 درصد از هش‌ریت کشور چین و 23/3 درصد از هش‌ریت جهانی شبکه‌ی بیت کوین را تولید می‌کند، افت شدید(تقریباً 23 درصدی) هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین حضور پُررنگ‌تر ماینرهای چینی در این استان را اثبات می‌کند.

قطب‌های استخراج رمزارز در چین
قطب‌های استخراج رمزارز در چین

در حالی که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در طول چند روز گذشته به 161/68 اگزاهش بر ثانیه(EH/s) رسیده بود، اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که متوسط هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به 123/85 اگزاهش بر ثانیه کاهش یافته است. بر همین اساس کاهش هش‌ریت شبکه تاکنون 23 درصد محاسبه می‌شود. کاهش هش‌ریت شبکه فاکتور مطلوبی برای پایداری بیت کوین محسوب نمی‌شود و به همین دلیل این حادثه را می‌توان به عنوان یک عامل تاثیر‌گذار در اصلاح اخیر بیت کوین در نظر گرفت.

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین
هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

سختگیری قانون‌گذاران

قانون‌گذاری همواره یکی از عوامل ایجاد نگرانی در میان سرمایه‌گذاران و مانع مهمی برای گسترش فناوری رمزارزها محسوب می‌گردد. در حالی که قیمت بیت کوین در بازار صعودی به بیش از 60 هزار دلار رسیده بود، ترکیه آیین‌نامه‌ی منع استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت را منتشر کرد. اما بنظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکایی نیز بیکار ننشسته و چند موسسه را به دلیل پولشویی از طریق رمزارزها جریمه کرده‌اند. با این وجود در این شایعه نام موسسات و مقدار جریمه‌ی تعیین شده اعلام نشده است.

توییت سختگیری قانون‌گذاری
وزارت خزانه‌داری چند موسسه‌ی مالی را به دلیل پولشویی با استفاده از رمزارزها جریمه کرده است.

نظر شما نسبت به دلیل اصلاح اخیر بازار بیت کوین چیست؟ آیا فعالیت گسترده‌ی ماینرهای بیت کوین در استان سیچوان چین و خاموشی برق اصلاح اخیر را به راه‌انداخته است و یا قانون‌گذاری تلاش می‌کند از رشد بیت کوین جلوگیری کند؟ به غیر از هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین و قانون‌گذاری چه عوامل دیگری در این اتفاق تاثیر‌گذار بوده‌اند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • بیشتر تریدرها تصمیم به خرید بالای ۶۰۰۰۰هزاردلار گرفته بودن.ورود پول فروان و سیو سود توسط دولتها .حالا ریزش هم لازم دارد.بعد از ریزش و وجود ترس در سرمایه گذار فروش در منفی شروع میشود .بانکها و دولت‌ها شروع به خرید میکنن .واین چرخه ادامه دارد.