چه عواملی باعث افزایش استقبال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است؟

چه عواملی باعث افزایش استقبال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است؟
خلاصه اخبار

فهرست عناویندر سال گذشته و با ریزش شاخص بورس، افراد بسیاری متحمل ضررهای هنگفتی شدند. بر همین اساس، کسانی که تصمیم به ورود به این بازار را داشتند با تردید مواجه شدند که بالاخره چه مسیری را در پیش بگیریم که ضرر کمتری به همراه داشته باشد. در تیرماه گذشته و مصاحبه مدیر نظارت بر […]

در سال گذشته و با ریزش شاخص بورس، افراد بسیاری متحمل ضررهای هنگفتی شدند. بر همین اساس، کسانی که تصمیم به ورود به این بازار را داشتند با تردید مواجه شدند که بالاخره چه مسیری را در پیش بگیریم که ضرر کمتری به همراه داشته باشد.

در تیرماه گذشته و مصاحبه مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با رسانه‌ها، عنوان شد که بیش از 10 میلیون نفر در 300 صندوق حاضر در بورس، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شاید یکی از دلایل ورود این حجم از سرمایه‌گذاران به صندوق‌ها، کاهش ضرر در صورت ریزش شاخص بورس بوده است.

سامانه سرمایه گذاری آنلاین رسام

سرمایه‌گذاری آنلاین

در این بین، ایجاد سامانه‌های آنلاین و برخط به منظور تسهیل انجام مراحل درخواست صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری، بی‌ارتباط با این حجم از استقبال نبوده است.

سامانه‌هایی مثل سامانه معاملات آنلاین رسام که توانسته با ایجاد مقایسه صندوق‌های درآمدثابت، مختلط، جسورانه و غیره، امکان انتخاب بهترین گزینه را در اختیار سرمایه‌گذاران بگذارد. با توجه به اینکه در حالت عادی، برای رسیدگی به درخواست صدور و ابطال خود بایستی به کارگزاری مربوطه مراجعه کرده و زمان زیادی از سهامداران در این رفت‌وآمدها از دست می‌رود؛ وجود این سامانه‌ها نقش مهمی در سرمایه‌گذاری‌های چند ماه گذشته داشته است.

این سامانه‌ها، امکان سرمایه‌گذاری همزمان در چندین صندوق مختلف را برای کاربران فراهم کرده و می‌توان با استفاده از آن‌ها بدون هیچگونه پیچیدگی، درخواست خرید و فروش واحد را صادر کرد. میزان سود و ضرر را بررسی و امکان سرمایه‌گذاری مجدد از بخش سودها را فعال کرد.

عدم نیاز به دانش تخصصی

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها نیازی به تخصص خاصی نیست. چرا که در واقع شما سرمایه‌تان را به دست کسانی می‌سپارید که در این حرفه متخصص هستند. شاید یکی دیگر از عواملی که باعث شده جمع کثیری از افراد جامعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی بیاورند این باشد که سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها نیازمند تخصص و دانش بورسی نبوده و خیالشان از این بابت راحت است.

سود ثابت

صندوق‌های درآمدثابت و اطمینان به اینکه هرماه، سودی مشخص به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد، یکی دیگر از دلایلی است که باعث افزایش استقبال مردم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شده است. چرا که در ابتدای آبان ماه جاری و به گفته یکی از اعضا سابق هیئت مدیره بورس، ارزش این صندوق‌ها به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که 90 درصد سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها را، سرمایه‌های خرد تشکیل داده‌اند. این آمار نشان می‌دهد حتما لازم نیست شما شخصی با میلیون و میلیاردها تومان سرمایه باشید تا بتوانید یک سرمایه‌گذاری را آغاز کنید.

در نهایت باید گفت، امروزه با وجود امکانات و شرایط سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط، جسورانه و غیره، اعم از سرمایه گذاری آنلاین در صندوق های سرمایه گذاری در سیگنال، کاهش ضرر در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم و عدم نیاز به تخصص بورسی؛ صندوق‌ها، بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.